Kjøpte en rosa stein

På fredag var vi på en lang tur. Da gikk vi bl.a innom en butikk som solgte steiner. Det var såmange fine, men jeg kjøpte ingen da. Jeg hadde kjempe lyst på en av steinene så etter å ha vært på Fløibanen så tok vi en tur dit. Det var vanskelig å velge og finne en som ikke var for dyr, men det var en stein som var litt finere enn de andre. Planen var egentlig å kjøpe en Amethyst, men når jeg så dette lyserosa hjertet så måtte jeg bare kjøpe det. Bare se hvor fint det var.

Slike steiner er utrolig fine å se på. Jeg har et blått hjerte fra før av. Det fikk jeg av pappa den gangen han tok oss med på blåfarveverket. Da fikk jeg og søsteren velge en ting hver fra butikken. Den har sin historie og det har jo også denne. Når jeg ser på denne steinen så vil jeg alltid tenke tilbake på denne turen i Bergen og alt det flotte vi har opplevd her.

Jeg hadde en stein til som venninna mi kjøpte til meg da vi var på blåfarveverket, men jeg er faktisk ikke sikker på om jeg har fått den med etter at jeg flyttet fra Modum. Det var ikke et hjerte, men en liten, polert, turkis stein. Den var utrolig søt, men jeg kan ikke huske å ha sett den det siste halve året faktisk. Får håpe den dukker opp igjen.

Slike steiner syns jeg er veldig fine å ha til pynt. Det er jo ganske mange forskjellige typer. Dem sier jo at noen steiner skal ha healingkrefter. Jeg har aldri prøvd noe sånt så jeg skal ikke uttale meg om hvorvidt det virker eller ikke. Jeg kjøper de kun for utseendet og pynt i stua. Om det virker og gjør livet bedre så er jo det en skikkelig fin bonus.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg