Kjøpt frøposer

Først og fremst, hvor jeg har kjøpt dem vil jeg ikke poste på bloggen fordi jeg er absolutt ikke fornøyd med servicen der. Det tok lang tid før dem sendte, lang tid før jeg fikk dem og lang tid før de svarte når jeg sendte dem melding. Så dette vil jeg ikke skrive noe om, men jeg fikk dem til slutt og det er jeg veldig glad for. Jeg gledet meg skikkelig til disse frøene skulle komme og nå som jeg har begynt å så frø her inne så var det veldig fint at de kom nå. For i denne bestillingen så hadde jeg kjøpt et par grønnsakfrø også. Så la oss se hva jeg har kjøpt.

Over her kan dere altså se 3 forskjellige frøposer til blomsterfrø. Dette hadde jeg ikke i fjor fordi jeg hadde ikke noen utepotter og jeg hadde ikke noe plass inne. I år blir det forhåpentligvis annerledes. I verstefall får jeg ha dem inne, men jeg tror nok jeg skal få plass til dem ute. Uansett hva det blir til så skal jeg få sådd noen av frøene i år for jeg syns disse blomstene var så fine. Solsikker har jeg faktisk ikke hatt før så det gleder jeg meg ekstra mye til. Jeg har hatt mange flotte blomster før, men de aller fleste var kjøpte blomster. Så det blir ekstra spennende og moro å kunne så noen blomster i år. Hvor de kommer til å stå, hvor mange det blir av hver osv. får vi vente å se. Jeg har ikke helt funnet ut av det enda.

Og så var det grønnsakfrøene. Jeg kjøpte pæretomater og små agurker. Nå har jeg jo hatt en pæretomatplante før, men den kjøpte jeg som plante og ikke frø så jeg er veldig spent på disse frøene. Agurkplante har jeg også hatt, men det heller ikke fra frø og det var av den store typen. Nå fikk jeg lyst til å prøve meg på de små. Dessuten syns jeg det er mye mer spennende å så frø enn å kjøpe planter så da kjøpte jeg frø. Så det blir veldig spennende å se om det spirer og om jeg vil få noen fine planter med masse tomater og agurker. Jeg gleder meg veldig til å se hvordan det går når jeg har sådd frøene og de begynner å spire.

I tillegg til disse frøene jeg nå har kjøpt inn så har jeg vært på utkikk etter jordbærfrø også, men det ser det ut til å være ganske lite av. Det finnes mange jordbærplanter, men ikke så mye frø. Hvertfall ikke av den typen jeg er på utkikk etter. Så det kan hende at jeg må droppe det i år. Da har jeg jo hvertfall mye annet spennende å holde på med i sommer. Både tomat, agurk, salat og sukkererter. Ja, også har jeg jo avokado, chili og paprika fra før av. Det er nok å henge fingrene i selvom jeg ikke får tak i jordbærfrø.

Følg bloggen på facebook HER for ikke å gå glipp av såing, spiring, blomster og grønnsaker. Hele prosessen blir vist på bloggen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg