Kjenner at det er høst

I går dro vi til butikken for å pante flasker og kjøpe litt småting som vi trengte. Det var rundt kl.20:00 og etter det så jeg bare på tv. Med andre ord var det ingenting som skjedde og heller ikke noe å skrive om. Derfor lot jeg være å skrive på bloggen. Dessuten var jeg ganske sliten og ville bare slappe av foran tven. Så jeg gjorde det. Egentlig ganske deilig helt til jeg fant ut at jeg skulle farge håret fordi det hadde begynt å bli blondt igjen noen steder. Det tok jo masse energi. Energi som jeg da egentlig ikke hadde, men jeg gjorde det allikevel. Etter det var det egentlig bare å sove. Idet hodet traff puta så var jeg borte.

Det var gårsdagen og i dag føler jeg meg langt fra bra. Jeg har sovet så lenge i dag og utenom det så har jeg bare stirret ut i luften, sett på en youtubevideo og satt på en vask. Med andre ord har det skjedd veldig lite her. Og helt ærlig tror jeg at det er lurt å ikke gjøre så mye i dag. Formen min er ikke bra og jeg kjenner at hvis jeg pusher meg noe mer nå så vil jeg gå på en smell. Så da blir det sofaen på meg i dag og ikke noe jobb. Bare fokusere på å slappe av og nyte en “fridag”. Det blir jo ikke helt fri fordi jeg tenkte at jeg kommer tilbake til dere i kveld og forteller hvordan dagen min har gått.

Frem til da så blir det stille fra meg, men nå som klokka allerede har blitt 14:30 så er det jo ikke akkurat så veldig lenge igjen allikevel. Dagen i dag har gått så fort og mesteparten av tiden har bare flydd forbi øynene mine. Jeg føler meg sløv, tappet for krefter og trøtt. Dette er jeg jo egentlig vant til. Grunnen til at kroppen min er sånn nå er jo på grunn av værskiftet. Derfor prøver jeg å ha det varmt inne, men noen ganger blir det kaldt inne. Også liker jeg jo å gå litt ut for frisk luft. Problemet med værskiftet, altså at det blir kaldt ute er at kroppen min begynner å gjøre vondt og blir utmattet av ingenting. Eller egentlig ikke ingenting fordi det er jo på grunn av været. Det er derfor jeg som regel holder meg inne på vinteren og ikke går lange turer. Som da er en stor del av grunnen til at jeg også sliter mest med depresjon om vinteren.

Slik er altså min dag. Jeg prøver å ikke la dette gå utover humøret i det minste. Så jeg gjør det beste ut av det og jeg bruker energien min (i de periodene jeg har det) på ting jeg liker å gjøre. Derfor kommer jeg til å bake så fort jeg orker. Så får klesvasken bare vente. For nå kjenner jeg at det begynner å bli så lite energi og krefter i kroppen at jeg må velge bort en god del ting. Da er det jo bra jeg har gjort masse her hjemme før dette skjedde. Så får jeg bare håpe på noen solskinnsdager eller hvertfall at det er varmt i leiligheten sånn at jeg kommer meg fort.

Om du lurer på hvorfor jeg sliter sånn med kroppen så er det fordi jeg har fibromyalgi. Kulde er min verste fiende. Jeg får så vondt i leddene, jeg kan sove masse og føle meg mer utslitt enn da jeg la meg og jeg kan sove lite og føle meg bra. Ja, det er ganske mye med denne fibromyalgien. Om du lurer på noe så bare spør.

Men ja, da blir det en rolig dag  så snakkes vi i kveld. Håper dere har en flott dag!

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg