Kaninbilder

Jeg elsker jo dyr og har jo hatt et par dyr opp igjennom årene. Når det kommer til kaniner så har jeg alltid hatt lyst på en skikkelig kosekanin. Da jeg bodde hjemme hadde vi 4 kaniner og ingen av dem var spesielt kosete. De var ikke vant til å bli løftet eller gå i bånd. Så det var jo ikke helt det jeg hadde håpet når mamma så vi skulle få oss kanin. De var utrolig søte med hvit og svart pels. De levde godt og lenge. De fikk grønnsaker, høy, fôr og ny sagflis. Om sommeren plukket vi løvetannblader til dem som vi stakk inn på håndteringen på døra. Så hadde dem et varmt sted å gå til på vinteren.

Så skaffet jeg meg 2 kaniner da jeg bodde i Geithus. Det er kun disse 2 jeg har bilder av, men jeg har veldig fine bilder. Dem var det litt lettere å få ut av buret så om sommeren tok jeg dem gjerne ut på gresset eller på verandaen en tur. Jeg plukket løvetann til dem og de fikk masse godt å kose seg med. Desverre gikk begge kaninene bort ganske likt og det var så utrolig trist. Vi gravde dem ned i hagen fordi jeg syns det blir for ille å bare kaste dem i søpla eller hva nå enn folk gjør med kaniner som dør. Det hadde hvertfall aldri blitt mat. Jeg er alt for glad i kjeledyr til å kunne spise dem. For meg blir det bare helt feil.

Her er da bildene av de 2 kaninene jeg hadde i Geithus. Den øverste het Benny og den andre Bella. Bella var den som var mest kosete. Hun kunne sitte på fanget mitt og bare slappe av, mens Benny ville helst være for seg selv. Det var mye mer energi i han. Bella hadde en sykdom som gav henne anfall. Jeg er veldig usikker på om det var det hun døde av eller om noen hadde kommet og vært slemme mot dem. Jeg syns det er litt merkelig at begge to døde sånn helt plutselig. Jeg vet jo ikke om noen har gitt dem noe eller kanskje sprayet noe på dem. Folk kan være skikkelig onde mot dyr! Men jo mer jeg tenker på det jo merkeligere blir det.

Jeg håper hvertfall at en dag kan jeg skaffe meg en ny kanin eller kanskje et marsvin. Vi får se hva fremtiden bringer.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg