Kalenderpakker og vinterlandskap

Dette er grunnen til at jeg skrev at jeg skal prøve å blogge hver dag. Det hele begynte med at jeg slo meg ganske greit på fredag. Jeg ramla i trappa og slo både ryggen, hofta og hodet. Og en ulykke kommer sjeldent alene. Så i går når jeg skulle legge inn en kubbe i peisen, kom jeg borti det varmeste punktet på hele peisen. Den svidde av huden på den ene fingern min og gjorde det derfor veldig vanskelig å skrive. Så ja, det har vært noen litt kjipe dager, men jeg er tilbake igjen nå. Og gjett om jeg har noe å vise dere.

Det begynte med disse godsakene i adventskalenderen min. Dama mi kjenner meg alt for godt. Selvfølgelig hadde du puttet kinder maxi oppi en av pakkene. Men min nye favoritt er definitivt disse pepperkakekulene med hvite sjokoladetrekk. Altså de er så utrolig gode.

Og i dag åpnet jeg en ny pakke. Der fant jeg en helt rå håndsåpe. Ikke bare er den svart, men den er også rock ‘n roll. Helt perfekt for meg.

Disse pakkene gir meg så mye glede. Noe jeg virkelig har trengt i det siste. At hun har lagd denne adventskalenderen til meg har betydd så utrolig mye. Og nå er det under 2 uker til jeg ser henne igjen. Denne julen blir den beste hittil.

Desember har ikke vært fylt med så veldig mye, men på torsdag var jeg og venninna mi ute og spiste på Stallen. Det er en koselig, liten restaurant i sentrum her. Et spisested som vi pleide å dra på så ofte vi kunne, men det begynner å bli noen år siden nå. Så det var godt å komme tilbake dit igjen.

Egentlig hadde jeg flere planer i desember, men psyken min har ikke tillatt det. Så jeg gikk glipp av dåpen til broren min sin sønn og julemarkedet på museet i Oslo. Derfor har det vært ekstra fint å åpne disse pakkene hver dag. Det gir meg noe å se frem til og være glad for.

Nå skal jeg ikke klage så mye. For det har vært noen veldig vakre øyeblikk denne desembermåneden. Her er det jo en nydelig utsikt fra stuen. I tillegg har jeg slappet av med både film og peiskos. Så jeg gjør det beste ut av dagene. Også er det nok å henge fingrene i. Det er så mye å gjøre når man flytter, så jeg har stått med arbeid oppover ørene siden 1. Desember. Først nå begynner det å se greit ut her. Godt er det for kroppen min begynner å bli ganske ødelagt.

1 kommentar
    1. Håper det går bra med deg etter at du ramla og slo deg. Fine gaver dama gir deg. En person som betyr mye for deg som både er fornuftig og kreativ. Fine vinterbilder, i år blir det en hvit jul over hele landet tror jeg. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg