Julevask, juleverksted og julefilmer

I dag har jeg brukt all min energi på å kappe papp og brenne det i peisen. For jeg kom på at jeg hadde 2 fulle pappesker med papp i boden og jeg orker ikke å vente på når/hvis det kommer til å bli kastet. Det har jo vært en del handling på nettet. Både Kolonial, Havaristen og alle julegavene har jo kommet i pappesker på døra. Så det har blitt en god del papp. Selv etter at venninna mi hjalp meg med å kaste masse søppel så har det blitt mye. Endelig fikk jeg mesteparten av det bort i dag, men det mangler fortsatt litt så i morgen skal jeg ta ut asken og brenne det siste som er igjen. Det skal bli veldig godt å bli kvitt alt det rotet. Endelig slipper jeg å tenke på all pappen som fyller boden og flyter utover gulvet etter å ha handlet noe på nettet. Nå vet jeg at jeg bare kan hive det inn i peisen. Samtidig blir det godt og varmt i leiligheten.

Etter å ha brukt nesten hele dagen på å brenne papp så skal jeg bruke resten av dagen eller kvelden på å slappe av. Å sitte ved peisen er koselig, men det gir meg også skikkelig hodepine. Det har det alltid gjort. Derfor går jeg i skogen om sommeren og ikke på gata. Jeg takler veldig dårlig å få sola rett på hodet/fjeset. Varmen gjør meg ingenting, men den brennene heten i panna klarer jeg ikke.

Så nå skal jeg bare legge meg ned, nyte den varme og gode leiligheten og se om jeg finner en film. Jeg har så vidt begynt å se på julefilmer. Jeg begynte her om dagen med Polarekspressen og i går så jeg De fem legendene. Begge er veldig fine filmer som jeg liker å se når julen kommer, men jeg følte for å starte julen litt tidligere i år.

Siden det er corona så er det ikke mye annet vi kan nyte. Så jeg tenkte at julen kan vare litt lengre i år og jeg er ikke alene. Det er mange på nettet som skriver at de har pyntet til jul allerede. Noen har begynt å bake julelefser og flere sitter og ser på julefilmer. Dette syns jo jeg er veldig koselig å se og det gir meg jo ikke akkurat mindre lyst til å begynne og pynte til jul selv. Det er nesten sånn at jeg vil gjøre alt nå, men før jeg kan gjøre noe som helst så må jeg rydde og vaske. Det aller viktigste, men kjedeligste med tiden før jul er julevasken.  Jeg prøver jo å få vekk all pappen av stua så jeg er jo i gang. I tillegg fikk samboeren min vasket en klesvask i dag så det er jo faktisk mye som er gjort allerede. Så jeg sjonglerer mellom husarbeid og juleverksted egentlig. For jeg har jo en del som må gjøre til jul. I dag kom jeg hvertfall et steg nærmere et rent og fint hjem til jul. Og hvem vet, kanskje jeg orker litt maling av julekuler i kveld.

Følg bloggen på facebook HER

2 kommentarer
    1. Mitt tips til julevask =) Ikke overdriv, gjør vanlig rent. Det er etter jul ovn etc burde vaskes =) Inni skapene dine f.eks er det ingen som skal, så ta det moderat. Vask det som er skittent .

      1. Jeg er ganske nøye til vanlig også så julevasken er ikke et unntak. Er det støv, søl osv noe sted så tar jeg det. Men jeg tar det alltid litt etter litt sånn at det blir rent til slutt, men at jeg slipper å slite meg ut. Jeg liker å ha det rent rundt meg. Jeg gjør det kun for meg, ikke for alle andre. Og da blir jobben også mye lettere.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg