Julestjerne

I går var jeg og venninna mi på en skikkelig langtur. Bl.a var vi innom senteret for å kjøpe krans og roser til gravene jeg skulle besøke. Da havnet det en liten julestjerne oppi handlekurven også. Jeg hadde planer om å kjøpe en stor, rød julestjerne som jeg kunne ha på bordet. Problemet var bare det at jeg hadde ikke så mye penger og samboeren min som skulle overføre penger fikk ikke inn penger før etter at vi hadde handlet. Så i år ble det en liten julestjerne og ikke nok med den. Denne gangen kjøpte jeg for første gang en hvit julestjerne. Faktisk har jeg alltid hatt lyst på hvit, men endt opp med rød. Denne gangen ble det en hvit, liten julestjerne med meg hjem.

Denne ble veldig fin på tvbenken i den svarte, lille potta som jeg kjøpte til den. Så nå er alt som det skal være. Jeg har pyntet til jul med flotte dekorasjoner og juletre, bakt masse godt og nå har jeg endelig en juleblomst også. Det eneste som mangler nå er julematen. Den er jo rett rundt hjørnet nå så da ringer julen inn med full julestemning i stua.

Og hvis jeg tar godt vare på julestjernen så kan jeg jo ha den i en god stund fremover. Det er så koselig med blomster, men spesielt blomster som julestjerner som gir juleglede. Også får man jo andre blomster til påske (som jeg skal prøve å få kjøpt inn).

Til påske har jeg ikke noe særlig pynt så jeg tenkte at jeg skulle pynte med flotte, gule blomster istedenfor, men det er jo en stund til ennå. Nå er det jul og julestjerner som gjelder. Takket være den fantastisk snille venninna mi så fikk jeg altså skaffet meg en julestjerne uten å måtte betale 400,- for å få den levert på døra. Så det er jeg veldig takknemlig for. Gavene er under juletreet og alle har fått sine julegaver. Alt takket være henne.

Så dagene fremover skal jeg kose meg og se på den nydelige, lille julestjernen og gjøre julen så fin som den kan bli i disse coronatider. Så håper jeg alle får en fin jul og tar godt vare på hverandre.

Følg bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg