Julestemning?

Det er 1. Desember allerede i morgen og jeg føler at jeg har tusen ting å gjøre før det. Jeg er i full sving med julepyntingen. Det er jo så koselig med jul, men også ganske stress. En million ting skal gjøres før julen ringer inn og mange mennesker stresser rundt for å kjøpe julegaver og alt mulig. Jeg blir sliten bare av å tenke på det. Nei, jeg er nok ikke en av dere som stresser igjennom julen. Høytiden er ment for å nytes og vis man ikke klarer det så er det ikke mye man får ut av det. Julegaver f.eks er det jo mange som kjøper rett før jul, men jeg liker å kjøpe litt nå og da. Det er ikke verre enn å putte gavene i en boks og ha en fast plass så man finner de igjen. Å pynte til jul syns jeg er koseligst å gjøre første helgen i desember som er i dag. Så i dag blir det husvask og julepynting om hverandre. Jeg har faktisk fått på plass det meste allerede, men det som gjenstår er gulvet og kjøkkenet.

Jepp, jeg gjør alt dette alene. Samboeren min har vært sjuk siden mandag så det er ikke så mye han orker desverre. Vi får bare krysse fingrene og håpe at han er bedre snart!

Bildet over er tatt fra stuevinduet. Vi har litt av en utsikt her. Nå som snøen har lagt seg så fint så er det jo ekstra koselig. Jeg trives utrolig godt her, sammen med kjæresten. Det er så klart litt kjedelig når han er syk og bare sover, men sånn er det når mannfolk blir syke. Uansett er det jo greit når man har ting å gjøre. Jeg liker best å gjøre husarbeid når det ikke er noen hjemme.

Nå står kjøkkenet for tur så da er det vel bare for meg å si god advent, den er rett rundt hjørnet nå. Ta fatt i skurekluten for nå begynner julevasken!

2 kommentarer
    1. Helt enig med deg. Aller viktigst er å kose seg og nyte det en holder på med. En kjempe fin utsikt dere har.
      Tror nok det blir kjempe fint hos dere og riktig god julestemning.
      Nyt helga.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg