Julemarked på Norsk Folkemuseum

Er det et sted jeg virkleig elsker å dra til nå julen nærmer seg, så er det hit. De 2 første helgene i desember har dem julemarked på det norske folkemuseumet. Der settes det opp en hel haug med boden. Alt mulig spennende blir fylt opp med, masse godt man kan prøvesmake og veldig mye fint å se på. Og plassen i seg selv er jo helt fantastisk. Dem har så mange gamle bygg der inne. Og i år var vi ekstra heldige med været. Så jeg fikk tatt mange vakre bilder av byggene i den nydelige solen. La oss ta en titt på noen av bildene jeg tok av dem først.

Som dere ser så er det ganske mye vakkert å se på. Her kan man jo kikke på mye flott. Stavkirken er min absolutt favoritt her inne. Den er så vakker. Og hver gang jeg ser denne, vil jeg bare dra til Borgund stavkirke. Det står på lista mi over steder jeg ønsker å besøke, så en dag håper jeg at jeg får sett den. Frem til da er dette en veldig flott stavkirke å se på. Og alle de flotte, gamle byggene som står der er jo veldig flott.

Men vi var jo der for å dra på julemarked. Og det gjorde vi også. Her fikk vi se mye forskjellig. Selvfølgelig var jeg fremme med mobilen og tok en hel haug med bilder. Så la oss se på bildene fra selve julemarkedet.

Inni i det ene bygget hadde dem en bok man kunne skrive i. En gjestebok. Selvfølgelig måtte vi skrive i den også. Så hvis du er på julemarkedet, se etter gjesteboka og skriv en liten hilsen du også.

Denne gangen syns jeg det var ekstra mye spennende å se på. Mye godt å velge i. Vi smakte på mye godt og fikk kjøpt med oss litt hjem. Og selvom dette innlegget nå begynner å bli litt langt, legger jeg allikevel bilder av tingene her også. For det er ikke så mye at det blir et godt nok innlegg til en haul. Så la oss ta en titt på det som ble med hjem denne dagen.

Smultringer er jo et must når julen er her. Det er så utrolig godt. Og dette er de smultringene som pleier å stå utenfor Buskerud storsenter. De beste smultringene, om du spør meg.

Det ble også 2 poser med brente mandler. Vi skulle egentlig bare ha 1 pose, men det ble nok misforståelse der. For vi skulle ha 2 slag i en pose. Men det ble som det ble. Vi kjøpte hvertfall en pose med Nutella og en med Cappuccino. Nå spiser ikke jeg så mye brente mandler, men disse var faktisk veldig gode. Jeg kan spise noen om dem ikke er harde. Disse var ikke det, så jeg gleder meg veldig til vi skal kose oss med disse.

Til slutt kjøpte vi også solbærsaft, som egentlig skulle være gløgg. Ja, vi tok feil. For det stod gløgg der, men saften stod i midten. Og dumme som vi er så leste vi ikke etikettene. Den var sinnsykt god og vi kan jo varme den opp om vi vil det, men gløggen dem hadde var sinnsykt god.

Også fikk jeg kjøpt meg et par marsipanfigurer. Hva er vel julen uten marsipan? Og denne marsipanen et ekstra god. Om du lurer påhvordan dem ser ut så er det den posen jeg holder på et av bildene lenger opp i innlegget.

Det var alt for denne gang, men hvis du følger bloggen på Facebook HER og Instagram HER så vil du få masse spennende innhold fremover. Julen er langt fra over og jeg har mye koselig innhold til dere. Husk å sjekke storyen min på Instagram for mange videoer og bilder. Har du gått glipp av noe så finner du det på høydepunkter på profilen min.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg