Julemarked i Oslo

Denne helgen har jeg hatt venninna mi på besøk. Vi har hatt en utrolig fin helg sammen og jeg tenkte jeg kunne fortelle dere litt hva vi har gjort. Søndagen har jeg vlogget så det vil komme mye mer fra den dagen etterhvert, men la oss begynne på lørdagen.

Det begynte med at vi hadde lyst til å kjøpe noe godt til middag. Først tenkte vi egentlig å kjøpe det med oss hjem, men til slutt endte vi opp på Mirabel. Det er en restaurant på Jessheim. Og de hadde utrolig god mat. Litt dyrt for min lommebok egentlig, men av og til må man jo unne seg noe litt ekstra. Så denne gangen ble det altså en litt finere restaurant. Som regel har vi spist på Mcern og sist hun var her så spiste vi på Peppes, men ikke denne gangen.

Jeg bestilte meg en hamburger. Ja, jeg skulle kanskje tatt noe annet når vi først var ute og spiste, men dette var noe av det billigste. Og det var utrolig godt. Kanskje neste gang det blir en sånn tur så kjøper jeg noe litt mer fancy. Det var utansett koselig og det smaker jo noe helt annet enn fastfood man får levert på døra.

Som om ikke det var nok så gikk vi på senteret for å finne noe godt vi kunne kose oss med når vi kom hjem. Så da var det en liten tur innom bakeriet og der var det mye godt.

Jeg endte til slutt opp med den nydelige pasjonfruktkaka som er på siste bildet. Også kjøpte vi med oss noen makroner i tillegg. Det var så utrolig godt. Ja, så godt at jeg kommer definitivt til å kjøpe med meg en kake neste gang jeg tar turen til Jessheim.

Ovenfor dette bakeriet så ligger det en Starbucks. Nå er det så lenge siden jeg har kjøpt en kaffe ute fordi jeg fikk så hjertebank sist, men det har heldigvis roet seg. Så da kjøpte jeg meg en liten mocha frappe med sjokoladebiter og krem. Ja, denne dagen var skikkelig luksus.

Men som jeg tenkte når jeg brukte såpass mye penger: hvor ofte er det jeg unner meg selv å dra ut og spise, kjøpe med meg en kake eller drikke kaffe ute? Så å si aldri. Og da må det jo være greit å bruke denne ene dagen på det. Jeg hadde lagt av penger til denne helgen og brukte dem med god samvittighet. For man lever bare en gang og jeg har lyst til å lage gode minner og nyte tiden jeg har. Også er det jo jul og da er det ekstra koselig å kunne gjøre slike ting. Det blir nok lenge til neste gang.

Når vi var ferdig der så var det egentlig bare å komme oss hjem og kose oss med kake. Det ble også flere filmer utover kvelden og når venninna mi hadde sovna så lå jeg og leste en bok. Jeg prøvde å sove, men jeg klarte det bare ikke. Så da kunne jeg jo likså godt gjøre noe med tiden.

Og så var det søndag og på tide å dra på julemarkedet. Det var jo det som var planen for helgen.

Der var det masse spennende å se på og jeg har som sagt filmet alt sammen. Jeg har filmet så godt jeg kunne hvertfall. Ikke like lett å filme til youtube med et fult julemarked og sosial angst, men en youtubevideo blir det. Og det gleder jeg meg skikkelig til å vise dere. Så mye fint som folk selger på slike julemarked. Jeg kjøpte ikke noe, men det var koselig å bare gå rundt og kikke da. Dette er andre gang jeg har vært her og jeg håper at jeg kan komme tilbake igjen til neste år. Kanskje jeg kan få lagt av litt penger til å kjøpe noe da. For det var en ting jeg egentlig hadde veldig lyst på, men da hadde jeg allerede brukt så mye penger dagen før og lommeboka var nesten tom.

Noe vi fikk gjort var å sitte på med hest og kjerre. Det var vel noe av det jeg hadde gledet meg aller mest til. Jeg syns det er så koselig å ta den lille rundturen med hesten igjennom julemarkedet. Og siden vi dro dit såpass tidlig så var det heller ikke så lang tid å vente i kø før det var våres tur. Noe jeg virkelig satt pris på med tanke på både angsten og kulden.

Ja, denne helgen har virkelig vært magisk og jeg er så glad for at jeg fikk tatt turen til dette julemarkedet i år. Nå skal jeg slappe av etter 2 dager på farten. Kroppen min er ganske sliten. Så da skal det bli godt å ta det med ro en liten stund. Også skal jeg selvsagt få redigert denne videoen fra julemarkedet. Når den kommer ut vet jeg ikke, men du kan følge meg på youtube så går du ikke glipp av noe. Linken til kanalen min finner du under her. Der ligger det også flere julevideoer allerede i mappen merket med høytider. Så det er mye å se på om du liker juleinnhold på youtube. Mer kommer det også. Jeg holder på å redigerer videoer som bare det. Denne julen har jo vært helt fantastisk allerede og jeg håper at det blir masse gøy fremover også.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

2 kommentarer
    1. Det er mye god mat man kan få kjøpt, ikke minst godsaker av sjokolade som er preget av jul. Men alt med måte men litt må man unne seg. Det er mange slike julemarkeder i disse tider. Mye likt og salg av div julemat og gaver, kortreist mat mye mer. Bra at dere hadde ei fin helg sammen. Venter til fredag med gaver og ting. Ha en fin kveld.

      1. Mye å se på i Oslo, ja. Har ikke vært på noe særlig julemarked før så jeg vet ikke hva sol blir solgt andre steder, men det var hvertfall mye forskjellig der. Alt fra honning til alpakkaullgensere

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg