Jobbe med bloggen

Den turen med samboeren min i dag gjorde egentlig dagen min generelt mye bedre. Jeg skal prøve å komme meg litt mer ut på flere turer, men jeg tror ikke det blir hver dag fordi det er så kaldt. Heldigvis ble jeg ikke så kald fordi jeg hadde kledd godt på meg, men noen ganger så bare blåser det rett igjennom og da verker kroppen min helt sjukt. Det kjennes på kroppen at jeg har vært ute i kulden fordi hendene mine verker, men det er jeg blitt så vant til at jeg ikke bryr meg noe særlig. Eneste det går utover er bakingen fordi jeg er nødt til å gjøre alt for hånd siden jeg ikke har investert i en kjøkkenmaskin. Så da må jeg finne på andre ting og det har blitt til at jeg har sett på youtubevideoer, men også jobbet en del med bloggen. Jeg syns bare det er mye bedre å jobbe med bloggen når samboeren min har gått å lagt seg. Han er ikke plagsom eller bråkete, men det slår aldri feil. Hver gang jeg blogger så kommer han ut og det føler jeg at ødelegger litt for skrivingen min. Jeg faller helt ut og får tydeligvis “det” fjeset. Så når jeg er midt oppi et innlegg så spørr han om jeg skriver og bare “åja, det forklarer fjeset”. Ja, jeg har tydeligvis et “jeg er midt i et blogginnlegg”-fjes.

Når man har en blogg og gjerne vil gjøre det bra og skrive gode innlegg for leserne sine så er det veldig kjipt å ikke ha et eget sted å skrive uavbrutt. Han har jo tatt soverommet til spillhule  (og det er helt greit for meg for heller der enn i stua) og da sitter jo jeg i stua siden vi ikke har noen ekstra rom. Jeg kan ikke akkurat sitte i den kalde boden eller på badet å blogge akkurat. Så ja, etter at jeg begynte å ta bloggen min skikkelig på alvor så er plassen plutselig blitt et problm. Om vi bare hadde hatt et ekstra rom så ville alt vært perfekt. Jeg trenger ikke mye plass, men akkurat det savner jeg. Og derfor bruker jeg tiden om kvelden/natten når samboeren sover til å jobbe med bloggen. Det er jo begrenset hvor mye jeg kan gjøre, men hvis jeg kan få gjort halve jobben om natten så hadde mye vært gjort.

Det er nøyaktig hva jeg jobber med for tiden. Hvordan jeg skal få dette til å gå bra og hvordan jeg kan bruke tiden om kvelden best mulig. For det er jo viktigere at han får søvnen sin om natten enn at jeg får det. Så jeg bruker denne tiden til å planlegge og finne ut hva jeg kan fylle bloggen min med som faktisk er interessant, koselig og spennende å følge. Mine arbeidsoppgaver er egentlig ganske enkle, men samtidig blir det jo vanskelig. Når man setter så mye jobb inn i bloggen (som jeg ikke tjener noe på) så ønsker man jo resultatet av et eller annet slag. Jeg bryr meg ikke om lesertallene. Om jeg hadde gjort det så ville jeg vært ganske deprimert akkurat nå fordi jeg falt fra 1000 lesere til 300, men for meg er ikke det viktig siden jeg uansett ikke ser noe til de pengene jeg kunne tjent på akkurat det der. Det aller viktigste for meg er at bloggen er bra og når den ikke er det og jeg ligger syk/utslitt så kan ikke jeg fortsette å føle meg crap lenge etterpå fordi da forfaller jo bloggen enda mer. Så her ligger det mye arbeid og mye forberedelser for at dette ikke skal skje igjen. Jeg må finne en plan og jobbe ekstra hardt for at alt dette skal gå rundt. Og der har dere altså min plan for kveldene/nettene jeg ikke er trøtt. Mye jobb og lite moro om kvelden også kan jeg slippe den ekstra vanskelige bloggingen (forhåpentligvis) med avbrytelser. Altså jeg elsker samboeren min og jeg syns det er kjempe koselig at han kommer ut i stua og vil sitte å prate med meg osv. Så dette går jo mer på at min planlegging ikke har vært så bra og at jeg derfor må sette meg ned og finne ut en måte dette kan gå rundt på.

“Dessverre” er dette en fulltidsjobb (ja, for meg er bloggen blitt en jobb som jeg elsker forresten) og jeg jobber så lenge jeg er våken. Jeg har en idè i hodet og jeg må begynne på et innlegg. Bilder på tas hele tiden. Sånn har livet mitt blitt og jeg elsker det. Dette holder psyken i sjakk og det gir livet mitt litt mer mening. Det høres kanskje rart ut, men dette er noe som virkelig hjelper meg i hverdagen. Så all den jobben jeg gjør med bloggen er bare koselig. Derfor skal jeg jobbe mer utover kvelden fordi jeg er så langt fra trøtt og dette er mer nyttig enn å se på en film eller youtube.

Følg gjerne bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg