Jobb, kurs, flytte og shopping

Med litt mer søvn i natt så var det kurs igjen. Jeg kjenner så klart at jeg skulle hatt mer søvn, men det fikk jeg jo da ikke. Kurs må jeg på uansett eller så blir det dårlig med penger på kontoen.

Til nå har jeg sett etter jobber på både finn og nav sine sider, men ikke noe nytt for min del. Det er så kjipt at man må ha fagbrev og utdanning både her og der på alt mulig. Jeg syns det er ganske drøyt. Det er jo snart ikke jobber for ungdom lengre fordi man må jo ha jobberfaring i mange år på helt vanlige jobber. Nesten så jeg sku ønske at levde på 1800 tallet. Nei, men det blir for dumt at noen rett og slett ikke får jobber fordi dem ikke har rett utdanning eller nok erfaring.

Jeg har slitt med smerter i kroppen i flere år og har ikke klart å fullføre lærlingtiden som konditor. Skal jeg være mindre verdt fordi jeg har gått igjennom dette? Nei, jeg syns alle fortjener en sjanse uansett hva de har gått igjennom. Tenk alle som vil ut i jobb, men ikke får muligheten til å vise hva de kan og hva de er gode for. Kanskje på tide at det blir forandringer??

I dag skal jeg være med venninna mi. Det blir hvertfall en tur på senteret så vi har noe å finne på, men vi finner jo alltids på noe uansett. Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg undertøy for det er ganske mangel på BHer i skapet mitt. Sånn er det når man går ned i vekt. Siden jeg var på mitt verste så har jeg gått ned 22kg og er egentlig ganske fornøyd nå. Så da kan man begynne å tenke på å handle inn litt igjen. Jeg har spart opp litt til flytting, men jeg må nesten sette det litt på vent for klær er viktigere! Så får vi se hva som skjer i månedene fremover.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg