Jeg vil høre fuglesang

Det er så koselig å våkne opp til at solen skinner inn i vinduskarmen. Så det første jeg gjorde når jeg stod opp var å vanne plantene som trengte vann. Noen står jo rett i solen og andre ikke så det er jo veldig stor forskjell på hvem som trenger vann og ikke, men det jo ikke så vanskelig å se. Når det kommer til vanning så blir dette litt enklere når solen begynner å skinne inn for fult og ikke bare litt om morgenen. For når det er sommer så må jo plantene vannes hver kveld. Det er det som er gøy med å ha planter, når man må gjøre noe med dem hver eneste dag og ikke bare stå og se på dem.

Dagen min har begynt ganske greit, men jeg kjenner at jeg fortsatt er veldig utslitt. Jeg hadde håpet at en god natt søvn ville få energien tilbake, men det ser ikke ut som den er helt tilbake ennå. Så da får jeg ta det litt rolig i dag og håpe at det snart ordner seg. For det er egentlig en million ting å gjøre her hjemme og jeg har lyst til å gå en lang tur i tillegg. Siden jeg ikke er helt i form ennå så får jeg smøre meg med tålmodighet og ta denne helgen litt som den kommer. Forhåpentligvis er jeg tilbake for fult på mandag igjen. Det er lov å håpe.

Hvis jeg føler meg noe bedre så kommer jeg hvertfall til å fly bort til skogen med en gang. For å bo i en liten leilighet og ikke ha noe frihet er til tider ganske vanskelig for meg. Jeg er veldig glad i samboeren min, men samtidig trenger jeg tid alene. Og derfor går jeg nesten alltid turer alene. Det hjelper meg å slappe av og bare koble ut alt annet. En skogstur for meg er kanskje en spadag for andre. Bare å sitte og høre på fuglene synge og bekkene renne gjør meg så avslappet. Å høre det på spotify derimot gjør meg stressa. For det har jeg prøvd. Når vinteren kommer så er det jo ikke så mye fuglesang og bekker som renner. Så jeg har prøvd flere ganger å høre på slike opptak, men det blir virkelig ikke det samme.

Det er noe helt eget ved å kunne sitte i skogen. Der er det jo frisk luft, varme fra solen og fullstendig stillhet (utenom fugler og rennende vann). Hjemme kan man høre både frysern, kjøleskapet og vifta på badet. Så det blir ikke helt det samme. Dessuten er det ganske innestengt luft her. Derfor vil jeg bruke hele tiden på våren, sommeren og høsten til å gå turer i skogen. For det er kun der jeg virkelig klarer å senke skuldrene og legge vekk alle tanker og bekymringer. Så nå håper jeg kroppen min kan ta seg sammen sånn at jeg kan komme meg ut og nyte det flotte været.

Følg bloggen på facebook HER

2 kommentarer
    1. Var ute nylig og det blåste litt. Ikke så mye folk i byen enda men noen blir noen seinere i dag. Håper alt av butikker åpner snart slik at jeg kan investere i gode joggesko som tåler lange turer. Fine bilder og det er deilig når man kan høre fuglesang i skogen. Jeg skal nyte dagen men god mat og lesing. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg