Jeg vil heller leve inni en bok

De siste dagene har jeg virkelig slitt med psyken. Det er jo en psykologtime i morgen og jeg vet ikke hvordan jeg kommer til å være etter det. Alt kommer egentlig an på hva han har funnet ut i forhold til det vi har snakket om. Så det er jo veldig vanskelig å si hvordan det blir fremover.

Det jeg kan fortelle dere er hvordan dagene mine har vært til nå. For jeg føler at det er viktig å fortelle om disse dagene. Ingen har et perfekt liv og ingen dager er like, men som psykisk syk så kan det være ekstra vanskelig til tider. Og det er jo disse periodene man virkelig sliter som ikke blir satt i lyset. Derfor ønsker jeg å fortelle litt av hvordan det har vært.

Jeg vil ikke gå alt for mye i detaljer. Kanskje senere, men ikke nå. For det har vært så tungt, selv å puste. Det har vært vanskelig å følge med på en film/serie på tven. Matlysten er helt borte, så jeg spiser kanskje 1-2 ganger om dagen. Jeg sover veldig mye, men aldri sammenhengende. Jeg kan våkne etter 2 timer, for så å sovne igjen. Og jeg har helt mistet følelsene mine. For når du sliter med depresjon så går det til et punkt der du ikke føler noe som helst. Det er bare et stort tomrom inni deg. Og slik har jeg hatt det nå de siste dagene.

Så det jeg har gjort, og dette er veldig viktig, er å finne den ene tingen som faktisk ikke er så ille. Jeg har brukt tiden min til å lese og få meg selv inn i denne boka. For alt er bedre enn mitt eget liv akkurat nå. Denne boka jeg leser krever en god del styrke å lese, men jeg har faktisk klart å lese 200 sider allerede. Jeg har helt gått ut av tellingen på hvor mange dager det er, men det viktigste er at jeg har funnet noe som holder hodet mitt opptatt. Når jeg tar opp boken og begynner å lese så blir problemene mine borte. Selvom det bare er for en time eller to så hjelper det masse.

Når det kommer til bloggen så har jeg faktisk ikke hatt ork til å gjøre stort. Jeg orker ikke gå turer. Orker ikke å bake. Og jeg har egentlig ikke orket å skrive dette innlegget, men jeg følte at dere trengte å vite hvordan det går. For jeg var i en ganske grei periode der jeg bakte og gikk tur. Den fine perioden er nå erstattet med dette tomrommet av null følelser og lesing. Det føles ut som om det blir mer og mer av disse dårlige dagene, men forhåpentligvis blir det bedre en gang. Jeg har jo et håp om å bli lagt inn, men vi får se hva psykologen sier i morgen.

Om jeg blir veldig stille fremover så vil det hvertfall komme oppskrifter. Jeg har planlagt hele denne måneden, så det vil i det minste gå som vanlig. Også får vi se hvor mye mer jeg orker/klarer fremover. Akkurat nå tar jeg bare en dag av gangen og fokuserer på det som holder meg gående, lese boka.

Håper alle dere flotte mennesker som følger bloggen min har en helt fantastisk uke.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

1 kommentar
    1. Håper du har noen fine og fantastiske dager foran deg. Veit at det er mange med meg som heier på deg.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg