Jeg tok nesten livet av orkidéen

Dagen min begynte egentlig ganske bra. Nå har jeg kommet meg opp av senga og fått ryddet litt. Jeg har også fått ordnet med et par av plantene mine. For når jeg tente røkelse så tenkte jeg ikke på at det kunne skade blomstene, men etter en stund så begynte orkidéen å bli brun. Så jeg kappet av alt det brune og fikk fjernet alle blomstene som har falt av. Jeg ser nå at den begynner å trives igjen så jeg må nok finne et annet sted å tenne røkelse for jeg har ikke lyst til at noen av plantene mine skal dø på grunn av røkelse. Den andre orkidéen derimot har begynt å få knopper igjen så snart kan vi se blomster igjen. En stund nå har det ikke vært noen blomster på orkidéene og det er så trist, men snart er dem tilbake. Bare se på bildene under. Er ikke knoppene fine? Jeg gleder meg til å vise dere når de har åpnet seg.

Bortsett fra at orkidéen nesten ble kvalt av røkelse så går det veldig bra med alle de andre plantene. Jeg gleder meg allerede til neste planteoppdatering fordi jeg har en veldig stor nyhet å dele med dere. Vel, jeg syns hvertfall dette er veldig stort. Det er også noe jeg har ventet veldig lenge på, men mer om det på fredag.

I tillegg har jeg jo noen flotte roser som er utrolig flotte. Fjerde dagen nå og de er fortsatt veldig fine. Vi får se hvor lenge det varer. Jeg har hvertfall tatt masse flotte bilder av dem så selvom de til slutt visner så har jeg bilder jeg kan se på. Det har vært utrolig koselig å ha roser i vase. Jeg kan se på dem hele tiden og de gir meg så mye glede. Også lukter dem utrolig godt. Ja, jeg er sånn at jeg bare må lukte på blomster, om de lukter godt. Faktisk var jeg å luktet på dem rett før jeg satt meg for å skrive. Lukten av roser er helt fantastisk.

Også har jeg jo en grønn plante. Den fikk jeg jo samtidig som jeg fikk rosene. Når vi fikk alt fra Kolonial så var denne planten VELDIG skjev, men jeg tok en pinne og støttet den opp i noen dager og nå er den mye bedre. Så jeg har fjernet pinnen for å se om den klarer seg fint uten støtte. Fin er den hvertfall. Den passer perfekt på tvbenken. Det er koselig å ha en plante som ikke trenger så mye lys og kan stå hvor som helst så lenge det er varmt. Og varme skal den ikke bekymre seg for. Selvom det ligger rundt 0°c ute så skal ikke plantene lide. Så jeg har skrudd gulvvarmen på fult. Det er den eneste varmen vi har her, men det var nok i fjor vinter og det skal nok bli nok denne vinteren også.

Nå er jeg altså tilbake med full kontroll på alle plantene mine. Ikke dårlig bare det. Jeg må si at det er veldig fint å kunne se seg rundt i stua og bare se friske, fine planter som trives. Ingenting er bedre enn det. Så nå er det egentlig bare å nyte synet og håpe at orkidéen jeg nesten tok livet av vil komme seg igjen.

Følg gjerne bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg