Jeg testet positiv

Nå har jeg vært borte ganske lenge. Planen var egentlig å fortelle dere om den fine turen jeg og mamma hadde for en stund siden nå, men så begynte jeg å bli dårlig. Dagene gikk og jeg følte meg aldri noe bedre. Jeg har nå vært syk en stund og har ligget på soverommet hele tiden. Til slutt fikk jeg tatt en coronatest og den viste seg å være positiv.

Så her har jeg altså ligget rett ut med corona. Ingenting å gjøre annet enn å sitte på mobilen og se på film. Det har allikevel vært et par ting som har skjedd som jeg vil prate om. For når jeg først ble syk så var det kroppen min som begynte å verke. Jeg lå med så vondt i kroppen at jeg holdt på å bli gal. Så jeg gikk og la meg. Midt på natten våknet jeg gjennomvåt av svette. Og det var slik mitt første møte med corona begynte.

Jeg ble veldig dårlig og orket faktisk ikke gå ut av senga med mindre jeg måtte på toalettet. Det kunne ta opp til 30 minutter bare å komme ut av senga. Derfor holdt jeg meg på soverommet hele tiden. Jeg prøvde allikevel å ta en dusj. Dette er en opplevelse jeg sent kommer til å glemme.

Når jeg følte meg litt bedre så bestemte jeg meg for å ta en dusj. Tenkte at en varm dusj kom til å hjelpe mye på formen. Det gjorde det ikke. Etter å ha pluttet balsam i håret begynte jeg å kjenne meg svimmel. Jeg åpnet dusjen og tok noen drag med luft utenfor dusjkabinettet. Så stengte jeg dørene og fortsatte å dusje. Da kjente jeg at synet begynte å svikte. Jeg fikk såpa ut av håret, men så ingenting. Alt var helt svart. Jeg fikk panikk, dro opp dørene og slang meg ned på gulvet. Da kom synet mitt tilbake igjen og pusten fikk jeg til slutt under kontroll. Dette er noe av det verste jeg har opplevd når jeg har vært syk nå.

Når testen viste seg å være positiv så var jeg ikke overrasket. For jeg har aldri følt meg sånn som jeg har gjort nå, noen gang. Jeg har vært syk på alle mulige måter, alt på en gang.

Så da vet dere hvorfor jeg har vært stille en stund, men jeg lover at jeg vil komme tilbake. Og når jeg er tilbake igjen og er frisk, skal jeg vise dere alle de fine bildene fra mor og datter turen jeg var på.

Stay safe!

8 kommentarer

Siste innlegg