Jeg skal på tur

Den første dagen er jo alltid den verste. Så derfor tenkte jeg Hva kan jeg gjøre for å unngå å bli fristet til å spise godteri i dag? Og da var egentlig valget ganske lett. Det var bare å pakke sekken og komme seg på tur. I dag er det jo helt fantastisk vær og da har ikke jeg lyst til å sitte hjemme og glo på den tven. Så da var samboeren min så snill at han kjørte meg opp i skogen og her skal jeg altså gå en skikkelig fin og lang tur. Jeg har lyst til å bruke store deler av dagen i skogen i dag fordi jeg føler at jeg trenger det nå. Nå har det vært så mye rydding og vasking hjemme, mens det har regnet ute. Så da tenkte jeg at det var på tide å nyte denne solen så lenge jeg kan. Begynner det å regne så bryr jeg meg egentlig ikke noe om det. Da er det bare å dra frem paraplyen og gjøre det beste ut av det. For det er jo ikke sånn at det er første turen min med regnevær. Eneste som er litt knotete med regnvær er jo at jeg må filme og holde paraplyen samtidig, men vi får bare krysse fingrene og håpe at det holder seg fint.

Når jeg var på tur sist så var det jo allerede noen modne blåbær i skogen. Om det er her vet jeg jo ikke, men jeg håper jo det. Det ville jo smakt utrolig godt med blåbær rett fra skogen. Uansett hva som skjer på denne turen så vet jeg hvertfall at jeg kommer til å få det fint. Jeg lever jo for slike skogstur. Så på sommeren koselig jeg meg helt vilt. Jeg skulle ønske jeg kunne kose meg like mye på vinteren. Hvem vet, kanskje jeg investerer i ski og full pakke. Det hadde jo vært helt fantastisk. Tenk dere de flotte videoene jeg kunne lagd da. Nå har ikke jeg stått på ski siden leirskolen, men det hadde jo allikevel vært utrolig gøy. For jeg har jo faktisk ikke sett hvordan det ser ut her i skogen om vinteren. Det hadde sikkert vært helt magisk.

Nå er det hvertfall sommer og skogen ser jo nydelig ut. Så dette skal jeg nyte. Også får vinteren vente. For sommeren er jo da jeg virkelig trives aller best. Det er det jo ingen tvil om. Disse skogsturen langt inni skogen er jo det beste som finnes. Derfor skal jeg nyte denne dagen litt ekstra mye. Jeg har tatt med meg vann, litt å spise, noe å sitte på og alt av utstyr til bilde/film. Så jeg kommer til å få en flott tur uansett om det er strålende sol eller øsregn. Også oppdaterer jeg dere mer med bilder og alt sånt når jeg er hjemme igjen. Åh, nå gleder jeg meg til å komme meg ut på tur. Så kan støvkluten og støvsugeren få ta seg en pause. Jeg skal på tur!

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg