Jeg skal lage pavlova

Siden jeg skal ha pavlova og nekter å kjøpe ferdig bunn så må den jo lages. Så jeg startet liksågodt dagen med å slenge sammen marenge og lage dette. Nå står den i ovnen og der skal den stå en stund, så da tenkte jeg å slappe litt av. I tillegg til bunnen så skal jeg også lage vaniljekrem. Det er jo egentlig veldig kjekt å lage vaniljekrem når man også lager marenge fordi da får man brukt opp eggeplommene.

Så det er altså hva som står på dagens timeplan. Jeg kommer ikke til å sette den sammen før i morgen, men da har jeg hvertfall alt klart og det vil ta meg 5 minutter å sette den sammen. Det blir hvertfall utrolig koselig og veldig godt. Pavlova er en av de kakene som jeg virkelig liker, men jeg har pleid å kun ha det til 17. Mai fordi jeg spiser alltid litt for mye når jeg først spiser det. Den er jo så god. Å sette friske bær, vaniljekrem og merenge sammen gjør smaken helt perfekt. Så i morgen skal vi kose oss skikkelig med pavlova laget helt fra bunnen av. Det gleder jeg meg skikkelig til.

Jeg skal med andre ord bruke kjøkkenet en god del i dag, men også i morgen faktisk. For vi har jo ikke grill, men man må jo ha grillmat. Så da blir det grillmat på kjøkkenet. Også skal jeg jo som sagt sette sammen kaken i morgen. Alt dette kommer jeg til å blogge om i morgen. Så det vil komme masse bilder sånn at dere kan se hvordan vi feirer 17. Mai her hjemme.

I dag blir det derfor litt forberedelser som f.eks å få ryddet på stuebordet og pyntet opp litt. Så ja, det er nok å sette fingrene i her. Det er jo for så vidt greit. Så blir det ekstra koselig i morgen. Masse god mat, kake og feire vår nasjonaldag.

Hvordan ser din 17. Mai ut?

Følg bloggen på facebook HER

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg