Jeg klarer det!

I dag føler jeg meg litt bedre. Det er fortsatt en god del igjen før jeg faktisk klarer å bake eller gå tur, men jeg er på god vei. Bare ta en titt på dagen i dag. Jeg klarte å få i meg frokost. Så var jeg ute med pappsøppel. I tillegg har jeg fått ryddet i kjøleskapet og kastet ut at av syltetøy som vi ikke har spist. Vanligvis hadde jeg aldri kastet sånne ting, men samboeren min kan ikke lengre spise syltetøy med sukker og da har det bare stått der. For jeg spiser det ikke med mindre vi har vafler eller pannekaker f.eks. Så jeg har glemt det bort også har det bare stått der, nederst i kjøleskapet. Utenom det så er det egentlig veldig lite som blir kastet.

Men ja, kjøleskapet er nå blitt ryddet ut av og da tenkte jeg å starte smått med oppvasken. Og her kommer et lite tips til deg som ikke orker å ta all oppvasken på en gang. Det jeg måtte gjøre i dag var å ta en og en ting. Så jeg skylte bollen og så tok jeg en dråpe med såpe for å vaske den. Etter det fikk jeg skylt av såpen og satt den bollen til tørk. 3 andre ting klarte jeg å vaske og så måtte jeg sette meg ned. Da er det litt bortkastet å fylle kommen med såpevann. Derfor tenkte jeg at dette kunne være et godt tips til dere som ikke orker en veldig lang oppvaskrunde. Ta en om gangen og bruk bare en dråpe med såpe på hver ting. Når det kommer til bestikk så skyller jeg det alltid først, legger i den største bakebollen og vasker alt oppi kommen etterpå. Igjen så er det jo mulig å ta litt om gangen. Kanskje bruke en bolle med litt såpevann og vaske så mye du orker. Til slutt blir du ferdig, men uten å slite deg helt ut.

Hvor mye mer av oppvasken i klarer i dag, vet jeg ikke, men jeg kommer hvertfall til å ta litt og litt frem til det er borte. Akkurat nå har det egentlig bare vært viktig å gjøre NOE. Så jeg har fått lest ferdig en bok som jeg begynte på for lenge siden, jeg har vasket en klesvask og skrivd litt spøkelseshistorier. Jeg er så rastløs så det har vært fint å ha litt energi igjen til å sette i gang med litt husarbeid. Fortsatt har jeg lange perioder der jeg bare stirrer ut i luften eller ikke klarer å holde fokus på en ting, men det blir bedre.

Når det kommer til depresjon så er det viktig å være tålmodig. For dagen vil komme da du føler deg bedre. Du vet det er der et eller annet sted, selvom dagene ser helt svarte ut. Jeg har hatt tidenes verste depresjon nå, men takket være venninna mi så klarte jeg å riste av meg mye av dette på de siste dagene. Hva skulle jeg gjort uten henne?? Vi skulle alle hatt en så god venn som henne i livet. Hvertfall på slike dager jeg har vært igjennom. Du vet det er vanskelig her når jeg må trekke meg bort fra bloggen og alt. For dette gir meg egentlig så mye glede, men jeg har ikke hatt energi til å holde på. Så nå håper jeg at det er lysere tider fremover.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg