Jeg har skaffet meg urter

I dag kom det 3 nye planter inn i huset. Faktisk er det urter. Jeg har sjekket ut litt forskjellige oppskrifter som jeg har lyst til å lage. Derfor kjøpte jeg inn ingredienser til et par gode retter. I tillegg har jeg kjøpt en pose med reker og da må jeg jo ha dill. Så derfor bestemte jeg meg for å gi dem en plass sammen med resten av plantene ved kjøkkenvinduet. Jeg brukte det jeg hadde av “potter”. Ja, 2 av dem står faktisk i kopper. Det ble veldig søtt da.

Nå har jeg altså min egen lille urtehage inne. De står sammen med alle de andre plantene, men de står i det minste ved kjøkkenet. Synd jeg ikke har plass til å ha dem for seg selv, men sånn er det å gå i en leilighet. Man setter det der det er plass og det var litt her og der. Det ble veldig koselig da. Forhåpentligvis dør dem ikke bare man ser på dem. Jeg kjøpte nemlig en dillplante for en stund siden og den var ganske kranglete. Nå har dem fått litt større plass og litt ekstra jord. Forhåpentligvis overlever dem. Det er jo utrolig fin pynt da.

Øverste bilde er basillikum. Den er så høy at jeg ikke har en stor nok potte til den, men noe måtte den jo stå i. Så jeg satt den i det eneste jeg hadde igjen, en hjerteformet potte.

På bilde nr. 2 er oregano. Det er nydelig pynt på pastaretter og passer til mye annet også. Så er den jo utrolig flott. Den var så flott og pynter skikkelig opp. Også luktet den veldig godt.

Helt til slutt er dill. Den har fått litt støtte fra en av pottene urtene kommer i. Jeg bare snudde den på hodet og klipte av bunnen slik at jeg bare kunne tre den over. Og siden dillen henger over så syns den ikke. Det ble jo veldig pent da.

De er så vakre alle sammen og jeg gleder meg til å bruke disse urtene til mat. Også skal dere få noen urtetips på veien. Det gleder jeg meg til. Jeg syns det er så gøy å gi dere mattips, oppskrifter, bilder fra turer og oppdateringer på plantene. Det er det beste ved å ha blogg, man kan dele så mye fint med andre.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg