Jeg har ødelagt ryggen

Det ble en skikkelig flott tur i dag, men det endte med en ganske ødelagt rygg. Det begynte med at jeg gikk til skogen. Der var det utrolig mange fugler og jeg tok noen bilder som faktisk ble ganske bra. Så det startet jo helt fantastisk. Jeg gikk videre inn i skogen og prøvde å holde meg på beina selvom stiene var fulle av is. Jeg møtte på et ekorn som jeg stod og så på/tok et par bilder av. Ingen av bildene ble superbra, men jeg legger allikevel med et av bildene jeg tok fordi ekorn er så nydelige. Så her får dere se den vakre ekornet som jeg kikket på i skogen, men også de fine fuglene jeg møtte.

Fuglebildene ble jeg veldig fornøyd med og det var utrolig moro å ta bildene. Så jeg brukte en god del tid i starten av skogen til å finne fuglene i trærne. Noen av bildene ble veldig flotte, men det ble så klart mange bilder som ikke ble så bra. Det viktigste for meg var at det var utrolig gøy å ta bildene. At noen bilder ble såpass bra er jo en stor bonus. Jeg er jo absolutt ikke en proff fotograf og alt jeg har lært er jo kun av meg selv. Ikke engang videoer fra youtube eller noe sånt. Så jeg må si at jeg er ganske imponert av disse bildene. Det hjelper å puste med magen og ha tålmodighet nok til å stå der i noen minutter og lete.

Når bildene av fuglene var tatt og jeg følte at jeg hadde noen bra bilder så gikk turen videre inn i skogen. Jeg begynte først på den stien der det ikke var noe snø eller is, men jeg hadde lyst til å gå mye lengre og siden den andre veien jeg gikk forrige gang var full av is så valgte jeg å ta en annen vei. Jeg burde skjønt at det ikke var noe bedre andre steder, men jeg valgte å gå inn på en sti som var veldig glatt når jeg kom til et stykke. Det var allikevel flere som hadde valgt å gå den veien og jeg var ikke den eneste som fikk kjenne på at det var glatt. Så jeg prøvde så godt jeg kunne å være forsiktig.

Jeg kom til en lavo midt inni skogen som jeg måtte se litt nærmere på. Der hvor den stod så det ut til å gå flere veier inn i skogen, men det var for mye snø og is til å vite om de veiene egentlig førte til noe sted eller om de bare var et lite stykke inn i skogen også var det stopp. Så jeg lot være å sjekke det ut nå. Hadde snøen vært borte så hadde jeg nok gått den veien, men jeg gikk heller tilbake på stien.

Jeg fikk tatt mange flotte bilder på denne turen, men når jeg hadde kommet sånn halvveis ut av skogen så tråkket jeg ned i snø som var ganske løs. Det gjorde at beinet mitt smalt ned i snøen og til slutt i bakken, som gav fra seg et smell i korsryggen. Så jeg gjorde mitt beste for å komme meg ut av skogen, men til slutt måtte jeg sende melding til samboeren min. Takk og lov at vi nå har skaffet bil fordi den ryggen hadde jeg aldri klart å gå helt hjem med. Derfor ble jeg hentet av samboeren min og nå ligger jeg rett ut på sofaen med smerter i korsryggen. Heldigvis har jeg lagd ferdig middagen. Den skal bare varmes opp også er den ferdig.

Så dagens tur endte med den verste smellen i ryggen jeg har fått på tur. Jeg har opplevd verre smell i ryggen, men da har jeg heldigvis vært hjemme. Nå må jeg bare puste med magen og håpe at det går over fordi jeg klarer jo ingenting nå. Med andre ord blir det sofaen på meg resten av dagen. Oppskriften vil så klart komme kl.18:00 som vanlig, men det er alt jeg skal gjøre i dag. Nå må jeg bruke tiden til å fikse ryggen og håpe at jeg er bra igjen i morgen. Jeg må jo allikevel si at det var verdt det. Turen var helt faktisk. Både fugler, et ekorn og mye flott natur. Det er ingenting som hadde fått meg til å endre  mening på det. Heller vondt i ryggen enn å ikke ha opplevd det jeg opplevde i dag.

Følg bloggen på facebook HER om du vil se mer natur og mye annet.

2 kommentarer
    1. Fine bilder. Fikk vondt i ryggen selv i går. Gikk som en halvmåne nesten men det er blitt bedre. Men er enda ikke helt bra. Håper ryggen din er bra i dag. Fint i skogen nå, dyktig du som kan ta så fine bilder av fugler som reagerer fort. Ha en fin dag.

      1. Tusen takk. Ja, det krever en del tålmodighet og en stø hånd. Snart skal jeg ta med stativ på turene også så kanskje det blir ennå bedre. Ryggen blir litt bedre for hver time. Håper alt er bra med deg også.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg