Jeg har malt igjen

Da var det en ny dag og jeg føler meg faktisk ganske bra. Så dette lover godt. Det er fint å ha energien tilbake og ikke minst humøret. I dag har jeg et par planer, men før jeg starter med å fortelle om dagen i dag tenkte jeg vi kunne se litt på gårsdagen.

Jeg hadde mye smerter i magen, men så rastløs som jeg var så gjorde allikevel noe sånn inni mellom. Det ble vafler til middag og jeg satt i noen timer for å male. Planen var egentlig å male ei jente som kryper igjennom skogen, med en lang, hvit kjole. I stedenfor endte jeg opp med dette.

Ja, hvordan jeg i det hele tatt klarte å male dette vet jeg ikke. Når det kommer til bakgrunnen så er dette det beste jeg har malt hittil. Jeg skulle nok ønske at denne skikkelsen var mer detaljer og kanskje litt mørkere, men samtidig ville jeg at håret skulle være synlig. Planen var også å gjøre området rundt skikkelsen mye mørkere, men så ble jeg så fornøyd at jeg ikke ville gjøre noe mer. Og det aller viktigste var at jeg hadde det utrolig gøy med dette. I utgangspunktet gikk jeg ut i fra et bilde jeg fant på Pintrest, men det eneste som faktisk er tatt derfra er formen på trærne som ligger. Mosen, soppene og alt annet har jeg lagt på selv. Så dette ble mye mer fantasi enn jeg hadde planlagt. Kanskje derfor skikkelsen ikke ble så detaljert, for jeg hadde ikke noe å se etter. Det eneste jeg søkte opp var hvordan jeg skulle male hendene og de soppene på trærne som var venninna mi sin idé. Utrolig bra detalj. Og hvem vet, kanskje jeg maler flere slike bilder snart.

Så var det over til dagens planer. Som jeg har mest lyst til å legge til side og bare hente et nytt lerret. Skal jeg male mer i dag? hm… Vel, uansett så har jeg faktisk fått gjort noe ut av dagen allerede. Jeg fikk lagt sammen det som var tørt på tørkestativet og satt på en ny vask. For nå prøver jeg å få vekk denne haugen med klær som har vokst enormt den siste tiden. Og er det noe jeg virkelig hater så er det store hauger med klær på badet. Særlig med et så lite bad som vi har.

Når jeg har fått vasket mesteparten så skal jeg bære ut at som står på gulvet der også skal jeg vaske gulvet, vegger og skap. For nå er både stua og kjøkkenet ganske ryddig og da kan jeg bevege meg videre, til den verste jobben av dem alle.

Så det er planene for både dagen i dag og for dagene videre. Jeg skal også få bakt mye mer fremover, men også få mer tid til hobby. Det vil si lese, hekle, tegne og male. I fjor ble det veldig lite tid til hobby og det er den tingen jeg slapper mest av med, utenom turer i skogen. Så det skal jeg få til å gjøre masse av. Jeg har blant annet et hekleprosjekt som jeg ikke har blitt ferdig med. Også er det jo dette maleriet, som jeg har lyst til å male flere lignende av. I tillegg har jeg lyst til å tegne en youtuber (Toxic Tears) på nytt og se om jeg kan få tegnet enda bedre enn den forrige. Med andre ord er det mange prosjekter jeg har lyst til å starte på, men så får vi se hva jeg får til.

Men før noe som helst annet skal jeg få i meg litt frokost og så får vi se hva denne dagen blir fylt med. For selvom jeg legger planer så skjer det alltid mye mer eller noe helt annet. Så det blir spennende. Også vil jeg ønske alle dere en utrolig fin dag.

Husk at hvis du følger meg på Instagram(link under her) så vil jeg komme med masse oppdateringer fra dagene mine, i storyen (de små bildene av folk du følger, øverst på Instagram) om du er interessert i det.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg