Jeg er snill og får dritt tilbake

Planen om å ta en tur ut gikk i vasken, jeg har hatt et skikkelig angstanfall og mye depresjon i hele dag, lite matlyst og generelt en skikkelig dårlig dag. Tårene har ligget å presset på hele tiden og jeg er helt utslitt. Fordi når jeg har en dårlig dag så får jeg en skikkelig dårlig dag. At jeg har samboeren min hos meg på slike dager og at han takler alt dette så bra som han gjør har virkelig hjulpet mye. På en slik dag alene så hadde jeg nok ligget i senga og latt tårene triller. Når jeg er sammen med han så føles det med en gang litt lettere å håndtere slike dager. Selvom vi avtalen å ta en tur ut og når vi skal gå så sier jeg nei. Da finner han heller på andre alternativer for at jeg skal føle meg bedre. Av og til fatter jeg ikke at jeg er så heldig og ha en så omtenksom og god samboer. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skulle gjort uten han. Vi kan ha skikkelig dårlige dager begge to, men han klarer alltid å få meg i bedre humør hvertfall. Akkurat nå vet jeg ikke om jeg er så flink til det, men jeg håper jo det. Alt jeg vil er at han skal ha det bra. Jeg tror vi passer utrolig godt sammen. Uansett hva som skjer så vet jeg at han er der hvis jeg trenger han. Bare sånn som i dag hvor jeg plutselig følte meg verre og verre helt til jeg bare måtte legge meg ned og avlyse alt. Da satt samboeren min seg ned med meg og spilte brettspill. Det var utrolig koselig. Etter en runde med brettspill så følte jeg meg litt bedre.

Ja, det har kanskje ikke vært min dag i dag, men ting blir alltid bedre med støtten fra samboeren. Det har vært så mye negativitet fra mennesker og det er telefonsamtale med psykolog i morgen. Jeg tror det rett og slett bare har blitt for mye på en gang og alt for lite søvn.

Så nå skal jeg prøve å holde avstand til alt som tar energi og heller fokuserer på alt det fantastiske i livet mitt. Fokus på sunn mat, fine gåturer, samboeren, familien min og vennene mine. I tillegg til bloggen og dere fantastiske lesere. Men da forstår dere kanskje hvorfor jeg ikke har klart å blogge noe før nå. Jeg føler meg så tappet for energi, men samtidig har det vært så mye sinne og frustrasjon før ting som har skjedd. Det er så unødvendige ting også. Jeg skjønner ikke hvorfor folk må lage kvalme osv. Det er jo bare så bortkastet tid og energi. Slutt med det! Hva søren har jeg noen gang gjort for å fortjene sånn oppførsel!? Jeg syns faktisk ikke det er rart at min reaksjon blir sinne og utmattelse når jeg får så mye dritt på nettet. Altså de fleste bloggere får det av fremmed og det hadde jeg faktisk taklet mye bedre enn hva som faktisk har skjedd de siste ukene. Endelig har jeg gjort noe med problemene i livet mitt og er klar for en liten pause fra drama og bullshit! Jeg syns virkelig ikke at jeg har fortjent så mye kvalme fra enkelte mennesker.

Men til noe som er litt mer koselig. Jeg har endelig fått “resten” av tingene mine som min tidligere samboer hadde. Noen av tingene mine hadde han til og med lagt ut for salg på Facebook. Jeg vet at dette ikke er alt, men jeg orker ikke den guttungen der mer. Forhåpentligvis har jeg fått det viktigste og det jeg spurte om. Resten kan han bare beholde. Dere tenker sikkert “hvorfor kan hun ikke bare kjøpe nytt?” Vel, det kunne jeg og når det kommer til sengetøy så må jeg, men ting jeg har fått av søstra mi og tantebarna mine betyr alt for meg. Det er ikke tingene i seg selv. De tingene jeg har fått kan ikke bare erstattes. De er uvurderlige. Så når jeg ikke får de tingene som betyr mest for meg så kan ikke han forvente at han få være i fred. Hadde han bare pakket ned alt som var mitt som han sa han skulle så ville han sluppet å bli kontaktet 1 år etter. Så enkelt er det faktisk. Nå står en eske med ting hjemme hos mamma så uansett hva det er og ikke er oppi den så orker jeg ikke en runde til med han. Folk får tro hva de vil, men jeg er så over han og har han egentlig langt oppi halsen. Nå kan jeg se fremover. Nå har jeg fått ut den frustrasjonen jeg trengte å få ut. Herfra kan det bare gå oppover. Jeg er endelig fri! Tingene jeg har savnet er nå mine igjen. Så da kan han få seile sin egen sjø.

Ja, jeg er fortsatt ganske forbanna, utslitt og jeg burde vel ikke skrive akkurat nå. Jeg føler allikevel at dette er en viktig bit å få ut. Jeg er nok ikke den eneste som har slitt med å få tilbake tingene fra xer. Og vi har nok alle noen sprø xer. Eller kanskje “venner” som ikke er bra for oss. Hvorfor skal vi godta stygg oppførsel? Jeg har gitt så mange sjanser til så mange folk i så mange år. Nå var det nok. Jeg har de folka i livet mitt som gir meg glede, støtte, forståelse og ærlighet. Jeg trenger ikke mer. For meg handler det ikke om hvor mange venner jeg har, men hvordan mine venner behandler meg. Når det kommer til krangling, diskusjoner og bullshit så vil jeg alltid trekke meg unna og kutte ut de personene som gjør min psyke verre. Jeg har et ønske om å bli bedre, ikke verre!

Dette er et veldig sterkt innlegg med mange meninger osv. Jeg vil allikevel ikke høre noe dritt fordi det har jeg fått nok av på en stund syns jeg. Dette innlegget er kun ment som mine tanker, kanskje du kjenner deg igjen. Jeg mener ikke å henge ut noen eller snakke stygt om noen. Jeg følte bare at dette måtte ut. Jeg var veldig usikker på om jeg skulle poste dette nettopp fordi jeg ikke orker å høre noe negativitet fra folk. Noen mennesker finner alltid noe å si om alt mulig på nettet bare for å lage bråk og det orker jeg ikke nå.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg