Jeg er bra nok

Etter å ha sovet bort halve dagen så er jeg endelig tilbake med et nytt innlegg. De siste nettene har det vært alt for lite søvn, så jeg tok det igjen nå. Kanskje dagene fremover kan bli litt bedre også. Jeg har vært litt sliten hele tiden, men også gjort en del. Med andre ord har kroppen min vært nødt til å få litt ekstra søvn. Noen ganger sovner jeg så sent at døgnrytmen min blir ganske ødelagt, men nå jeg måttet stå opp for å åpne døren pga. en pakke ble levert. Ja, dette skjedde faktisk 2 dager og jeg ville egentlig bare legge meg igjen, men jeg følte at da ville dagen bli ødelagt. Så jeg har gått rundt med alt for lite søvn. Derfor bestemte jeg meg for å hvile ut i dag, så godt det lot seg gjøre.

Planene for resten av dagen er egentlig ganske enkelt. Jeg skal ta det helt rolig. Også har jeg satt et mål om å ta en tur i løpet av helgen, så det blir i morgen. Forhåpentligvis har kroppen min ladet opp og fått nok søvn til i morgen. Det hadde vært veldig fint å komme seg ut i dag, men jeg kjenner at det ikke blir å gjøre. Så da får vi bare krysse fingrene og håpe at morgendagen blir bedre.

Samboeren min og jeg har brukt dagen hittil til å dra i butikken, kjøpe litt godt og spise middag. Vi har også begynt å se på Rick & Morty igjen. Den serien er bare så bra at det gjør ikke noe å se den om igjen og om igjen. Også er det fint å kunne sitte litt sammen og ha det koselig. Det er også fint å se på noe som man har sett før sånn at man faktisk kan prate og ha det gøy, selvom det står på. Så de få timene jeg har vært våken nå har vært veldig koselig. Og 100% av tiden har samboeren min og jeg delt sammen.

Nå tenker jeg å slappe litt av. Jeg er fortsatt trøtt og sliten, men jeg er mye bedre enn jeg var i går. Og det må jeg bare påpeke at når jeg sier at jeg har en bra periode så mener jeg psykisk. Jeg føler meg lykkelig og jeg har det bra med meg selv, men kroppen min har alltid vært sånn som dette. Det er først nå de siste årene at jeg har blitt vant til å leve sånn og jeg har endelig godtatt at jeg ikke er frisk. Om du ikke vet det så har jeg fibromyalgi. Jeg skal ikke gå innpå det så mye, men det betyr egentlig at jeg har mye smerter og utmattelse i kroppen. Før strakk jeg etter hvordan andre lever og jeg følte aldri at jeg var god nok, men nå føler jeg mer og mer at jeg kan slappe mer av og bare være den jeg er. Jeg har begynt å si til meg selv at det er greit å ikke orke alt og det har hjulpet så utrolig mye på min hverdag og ikke minst psyken. For vi er forskjellige og vi må slutte å strekke oss etter hva andre kan og hvor mye andre klarer. Har man en usynlig sykdom som meg så klarer man ikke like mye som en frisk person i en full jobb, med unger og strøkent hus. Sånn er det bare.

Og jeg har sluttet å sammenligne meg med andre fordi jeg er ikke andre, jeg er meg. Vi må slutte å ønske at vi er noen andre fordi vi er bra nok akkurat slik vi er. Hva så om vi ikke er tynne, har stor rompe eller store pupper. Vi er perfekte akkurat slik vi er født. Enten det handler om utseendet eller hvor mye kroppen klarer å fungere så må vi slutte å strekke oss etter det perfekte. Det er ikke sunt å leve slik og derfor velger jeg å jobbe med meg selv hver dag for at jeg ikke lengre skal tenke sånn. Fordi min kropp er ikke skapt for å bli modell eller for å løpe 1 mil, men det betyr ikke at jeg ikke er bra nok!

Følg meg her:

Facebook Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg