Jeg drømmer meg bort

Ny dag og jeg er klar. Vel, så klar man kan bli på en grå dag. Jeg har hvertfall vært ute en tur og vannet vannet plantene. Også har jeg kastet søppel og satt søppelkassa på plass. Det er jo en god start på dagen. Nå er jeg spent på hva resten av dagen går til. Som jeg har sagt tidligere så vil jeg ikke legge noen planer for dagen. Grunnen til det er at jeg blir veldig sånn at jeg føler at jeg må gjøre det også orker jeg egentlig ikke. Så da sliter jeg meg ut og er tilbake i senga. Det gidder jeg ikke. Derfor prøver jeg bare å gjøre litt underveis, uten en plan (for første gang i hele mitt liv).

Utenom det så drømmer jeg meg bort og har så lyst til å reise tilbake til Bergen. Det er faktisk det eneste stedet jeg føler at jeg virkelig kunne bosatt meg og følt at jeg var hjemme. Så la oss mimre litt sammen på fjorårets tur til Bergen, siden årets tur var mest kjøring.

Det var litt av en tur. Vi fikk gjort utrolig mye, mer enn det som er på bildene over. I tillegg til Fløybanen, bryggen og akvariumet så var vi på tivoli og museum. Ja, vi fikk sett mye, men det er fortsatt masse vi ikke har sett og jeg lengter tilbake. Vi har opplevd mye sammen, men Bergen er absolutt den beste ferien.

Så her sitter jeg, ser igjennom gamle bilder og ønsker meg tilbake til Bergen. For det som er så fint med Bergen by er at det er så mye natur selvom det er en by. Det er så annerledes fra både Oslo og Drammen. Den har en helt annen skjønnhet og det er det som gjør at jeg har falt for Bergen. Også elsker jeg at man har både vakker natur og havet på samme sted. For jeg elsker å gå lange skogsturer, men jeg savner å kunne sitte ved havet og nyte lukten av sjø. Det er ikke akkurat så mye av her. Derfor er det fint å kunne drømme seg litt bort i minnene fra Bergen. Så får vi håpe det ikke blir så alt for lenge til neste gang.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

2 kommentarer
    1. Helt enig med deg!! Var i Bergen for en måned siden, og vi hadde det så bra fra start til slutt. Skikkelig fin by, vi var jo så heldig med været også da, det var visst de beste godværsdager der hittil i hele 2021. Men uansett, elsket Bergen.

      Min klage i den retning blir akvariet, det er faktisk for dyrt. Å betale slike summer er for spesielt interesserte. De skulle hatt en greie der man kunne betale en mindre sum for å gå inn å se/hilse på sjøløvene og/eller pingvinene.

      Jeg elsker pingviner, men med et nytt besøk i Bergen kan jeg ikke se meg råd til å besøke dem. Det er litt trist synes jeg.

      Uansett, topp by 👍🏾

      1. Det var trist at du syns det var for dyrt. Skjønner at med en så liten plass så burde det kanskje være billigere, men jeg syns allikevel det var verdt pengene sine. Pingviner er kjempe søte. Mye annet man kan gjøre i Bergen som er billigere da. 🙂 Håper du allikevel hadde det fint der selvom det svei i lommeboka, at det ikke satt en demper, men det høres jo ut som det var en flott tur. Turist i Norge er uansett generelt dyrt.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg