Irritasjon jeg ikke kan noe for

I går kveld satt jeg og samboeren sammen og spilte brettspill. Da skjedde det plutselig noe helt småting. Noe som aldri har skjedd før. Jeg vant nemlig i Monopoly for første gang. Ikke bare en gang, men 2 ganger på rad. Så det måtte man jo dokumentere på snapchat. I går var jeg definnetivt en dårlig vinner, men det gjør ikke noe fordi samboeren min var en dårlig taper. Uansett så var det gøy å spille. Den tiden sammen er alltid så fin. Vel, hvis det ikke er spising inn i bildet. Det gjør meg helt gal å høre andre spise når jeg ikke spiser selv. Jeg har aldri vært sånn før så det gjør meg jo ekstra sprø. Jeg har jo absolutt ikke lyst til å ha det sånn. Å sitte sammen om morgenen blir jo slitsomt for meg. Det er ikke mye denne kroppen har lyst på så jeg endte opp med en kopp te. Samboeren min lagde frokost og satt seg sammen med meg i stua. Jeg vil jo så gjerne bruke morgenen sammen med han når jeg kan det, men så vrenger magen seg og hodet mitt skriker når han begynner å spise. Jeg fatter det ikke selv. Han smatter jo ikke engang!

Så fort han er ferdig med å spise så føler jeg meg helt fin igjen. Da er det som om ingenting har skjedd. Jeg prøver å ha en fin frokost sammen med kjæresten, men dette er da resultatet. Allikevel sitter vi sammen fordi jeg ikke vil at han skal sitte et annet sted på grunn av mine problemer. Jeg har jo lyst til å bruke morgenen sammen med han og da piner jeg heller meg selv enn at han setter seg på soverommet. Hadde jeg bare hatt matlyst til ville ikke dette vært et stort problem, men alt som fristet i dag var en kopp te. Til tross for mine psykiske problemer og alle andre problemer jeg har så var det en fin morgen. Jeg håper bare psykologen har en løsning på disse problemene og at fremtiden blir bedre.

Jeg vet jeg ikke er lett å bo med. Altså jeg krangler ikke og klager ikke på alt mulig. Det er bare så mye som irriterer meg veldig mye. Dette er jo plager jeg sliter med på grunn av psyken. Det er ting som har kommet de siste årene. Det kan være skaper som står oppe, samboeren som ikke har på sokker, bøker og dvder som ikke står rett eller kjøkkenredskaper som har havnet i feil skuff. Det er ikke sånn at jeg blir lettere irritert, men at jeg faktisk syns det er helt idiotisk at det ikke kan være sånn som jeg satt det. Jeg prøver å bite det i meg og ikke klage på sånne småting. Det er jo nøyaktig hva det er, småting. Jeg skjønner ikke hvorfor man blir sur eller at man får helt mark av sånne småting. Jeg blir jo helt oppgitt av meg selv noen ganger.

Så sånn er det nå å være meg. Også bor jeg jo med en som ofte forlater skuffer og skap på gløtt. Det er en utfordring, men det går fint. Jeg sier i fra på en positiv måte og han lukker dem igjen. Vi har egentlig vært ganske flink sånn. Jeg er veldig åpen om mine problemer og forteller hele tiden at det er ikke han sin feil. Da får man det til å fungere og man får det også mye bedre sammen enn om jeg skulle latt irritasjonen min gå ut over han. Det er da ikke hans feil at jeg sliter med så mye rart. Han er utrolig god, tålmodig og veldig snill da. Jeg elsker han av hele mitt hjerte. Han betyr alt for meg. Så selvom ting han gjør får meg til å bli gal så klarer jeg å skille irritasjonen for psykiske plager og han. Det er jeg veldig glad for. Selvom det er veldig slitsomt å ha det sånn.

Så slik går nå dagene. Jeg må jo si at det er mye positivt om dagen da. Jeg føler at jeg har både energi og humøret opp. Vi gjør det vi kan for å ha det fint sammen. Alt fra brettspill til gåturer og middager sammen. Jeg liker virkelig å bo sammen med han. Det gjør livet mye enklere og absolutt mer positivt. Jeg setter så utrolig stor pris på alle de små tingene vi deler i hverdagen.

Også var det planene for dagen. Jeg vil hvertfall prøve å få gått en tur siden vi har vært så flinke til det en god stund nå. Jeg er veldig stiv og støl bak lårene enda, men det får bare være. Tur føles så godt og det er viktig å være i bevegelse. Det er også viktig med frisk luft så tur skal vi få til. Så blir det å lage middag og sitter i stua sammen. Ellers så håper jeg det blir enten Monopoly eller UNO i kveld. Det hadde vært veldig hyggelig. Mulig jeg prøver å få ryddet litt på kjøkkenet også, men jeg får se. Kommoden må hvertfall vente, men jeg skal ha den ferdig i løpet av neste uke. Det er mitt mål.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg