Innkjøp: Slikkepott

Jeg har ikke så veldig mye penger for tiden, men det var litt igjen slik at jeg fikk kjøpt et par ting fra Slikkepott som jeg trengte i dagene fremover. For jeg har manglet et par ting som faktisk har vært ganske kjipt å ikke ha. I tillegg er det noe nytt jeg har hatt lyst til å prøve en god stund nå. Så da var det bare å skrape sammen noen kroner og få kjøpt inn det jeg trengte. Heldigvis hadde dem alt på Slikkepott. Det er virkelig en av mine favoritt nettbutikker for tiden fordi dem har så utrolig mye bra til baking. La oss nå se hva jeg kjøpte fra denne nettsiden denne gangen.

Noe jeg ikke har hatt siden jeg bodde i Modum er en kjøkkenvekt. Det kan bli ganske tungvint når jeg skal bake. Dere lurer kanskje på hvordan jeg har klart å bake med de oppskriftene jeg har delt her på bloggen. Vel, da må jeg søke opp hvor mye f.eks hvetemel er i dl i stedenfor g. Dette ble jeg ganske lei av så jeg brukte de få pengene jeg hadde til å kjøpe en billig vekt. Når jeg får råd så har jeg lyst på en av de gammeldagse kjøkkenvektene med en sånn bolle på toppen. Jeg syns de er så fine å se på så den kan jo faktisk stå fremme som pynt på kjøkkenet når jeg ikke bruker den. I mellomtiden har jeg denne her.

Også måtte jeg ha nye sprøyteposer fordi jeg brukte den siste da jeg skulle pynte pepperkaker. Disse sprøyteposene er jo geniale og de kan jo brukes til så utrolig mye. Så ja, jeg trengte virkelig flere av dem. Grunnen til at jeg bruker engangs og ikke bare kjøper meg en man kan bruke igjen og igjen er fordi jeg da er nødt til å vaske den posen hver gang jeg har brukt den. Det vil si at hvis jeg skal bruke flere forskjellige farger til f.eks pynting så må den posen vaskes mellom hver gang eller jeg må ha 4-5 stk. Derfor kjøper jeg heller engangs.

Helt til slutt har jeg også kjøpt en liten utstikker for smultringer. Det stemmer! Jeg skal bake smultringer i år. Vel, jeg og venninna mi skal hvertfall prøve å bake smultringer. Og det forklarer de 4 Flott fettpakkene jeg kjøpte for litt siden. Hvis dette går bra så har jeg lyst til å lage dette hvert år. Jeg skal også prøve å lage noe annet samtidig. Så selvom jeg nå røper hva vi skal lage så er det fortsatt noen små hemmeligheter som jeg ikke forteller dere før vi har bakt det vi skal. Også vil det jo komme en oppskrift på smultringer nærmere jul. Fortsatt en liten stund til, men det kommer. Og jeg er skikkelig spent på hvordan dette kommer til å gå. Jeg har aldri lagd det og aldri vært borti noe før annet enn når jeg jobbet som konditor, men maskinen gjorde så å si all jobben. Så jeg føler ikke at det telles. Den hadde jo egen termostat sånn at det ikke begynte å brenne. Jeg har ikke en sånn fancy maskin så derfor er jeg veldig spent og litt nervøs. Moro tror jeg det blir uansett. Så da er det bare å følge med.

Du kan følge bloggen på facebook HER om du ikke vil gå glipp av noen oppskrifter eller innkjøp til jul.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg