Innkjøp, psykolog og hårfarge

I går satt jeg og samboeren å spiste pinnekjøtt og så på film. Det er så koselig å kunne bruke kvelden sammen når han må jobbe hele dagen. Jeg er jo vant til å sitte mye alene fra tidligere, men det er noe ekstra kjipt når han jobber hjemme og jeg ikke kan gå inn. Han er jo rett i nærheten, men allikevel ikke tilgjengelig. Så hva gjør man egentlig når man må sitte ute i stua alene? Vel, jeg har handlet på Nelly. Det er utrolig mye fint der, men man kan ikke kjøpe alt. Nå har jeg jo fått ganske mye klær til en billig penge. Det eneste som gjenstår nå er å få det i posten. Og når jeg har fått alt nå så tror jeg faktisk at jeg har alt jeg trenger utenom undertøy. Det er en del undertøy som burde vært byttet ut. Jeg får se hvordan det blir neste måned.

Det går en del penger til klær nå fordi jeg trenger det. Jeg har jo ikke lyst til å gå rundt med klær som er utslitte og med hull. Det har jeg faktisk vært nødt til i det siste fordi jeg ikke har hatt så mye penger til klær. Pengene gikk til mat, regninger og reise. Jeg har jo reist mye med tog og buss for å komme meg hjem til mamma. Det har vært jul, begravelse og bursdager. Da blir det fort tomt for penger. Så nå var det på tide å bruke litt penger på meg selv.

Planene for i dag er ikke mye, men jeg tror vi skulle prøve å få sett en film i kveld. Jeg har tatt opp kjøttdeig til taco så da skal vi kose oss med det hvertfall.

I morgen blir det enda en telefonsamtale med psykologen. Jeg føler ikke at jeg gjør noe annet enn å sitte i telefonen og det begynner jeg å kjenne. Den samtalen med NAV tok skikkelig mye energi. Forhåpentligvis blir det ikke like ille i morgen. Jeg skulle jo egentlig ha samtalen kl. 10:00 også ble den utsatt til kl. 13:00. Da var jeg ganske ødelagt etterpå. Så har jeg egentlig ikke klart å samle noe krefter enda. Jeg får vel bare ta det litt med ro og håpe at ting blir bedre til helgen.

For i helgen så er det en som fyller år. Samboeren min blir 29 år og det må jo feires med kake. Jeg håper bare jeg orker. Bursdagsbarnet må jo ha kake og god mat!

Når det kommer til neste samtale med NAV så er det heldigvis ikke før i juni. Så jeg har god tid til å samle krefter igjen. DPS er kun en gang i uka så det er ikke så slitsomt. Jeg klarer å få tilbake kreftene etter et par dager, men det med NAV oppi det hele ble for mye. Det er desverre noe jeg ikke kan si nei til så jeg må nesten bare bruke energien min på det viktigste først. Det syns jeg er litt kjipt, men det er jo ikke så ofte så det går greit. Det er bare så kjedelig når jeg har mye som må ryddes opp her hjemme. Jeg får bare være fornøyd med alt som blir gjort. Jeg får jo uansett ikke gjort mer.

Men til noe helt annet. Nå begynner det jo å bli en god stund siden jeg farget håret og jeg ser at først nå begynner fargen å gå litt ut. Så fargen har holdt seg utrolig lenge til å være en så fancy farge. De pleier å bli blasse med en gang og det står jo det om denne fargen også, men neida. Håret mitt er like fint om man ser bort i fra etterveksten. Jeg syns faktisk det er mye verre enn fargen. Det betyr jo at jeg snart må bleike det igjen for å få håret fint igjen, men det skal jeg vente litt med. Jeg har ikke lyst til å bleke håret for mye heller. Så da får man bare leve med etterveksten foreløpig.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg