Innkjøp: Kitchentime

Endelig kom det siste vi trenger for å lage smultringer. Det tok litt tid, men takk og lov så kom den i tide. For nå er det ikke mange dagene igjen før jeg og venninna mi skal bake. Da trenger vi nemlig denne her. Og siden jeg har nesten avslørt alt hva vi skal bake så har jeg noen små tips og triks på lur. Faktisk kommer det flere idèer inn i hodet mitt hele tiden så jeg skal nok klare å komme på noen veldig smakfulle og spennende idèer som dere også kan gjøre når dere skal lage smultringer.

Jeg må si at jeg er litt nervøs for å lage smultringer fordi det er jo glovarm smult vi skal holde på med. Det kan jo være litt farlig, men det går nok greit. I verstefall har vi et lokk om noe skulle gå galt (selvom jeg håper det går bra). Man blir anbefalt å bruke jerngryte og siden jeg er helt ny på dette så skaffet jeg meg så klart en jerngryte. Og FY så tung den er. Så dette er hvertfall en gryte som tåler en del (forhåpentligvis). Det er som sagt fra Kitchentime som er en nettside med mye kjøkkenutstyr osv. Og dette er gryta jeg endte opp med å kjøpe.

Jeg har ikke peiling på om merket er bra eller noe sånt. Nå bare prøvde jeg å finne en solid jerngryte til smultringene. Så jeg lette etter en som var stor nok, men ikke for dyr. Til slutt fant jeg denne. Heldigvis slapp jeg å kjøpe en rød gryte. Rød er ikke akkurat min farge, men denne var jo perfekt. Nå har det ikke så mye å si når det kommer til hva den skal brukes til, men jeg vil jo allikevel kjøpe en som jeg syns er fin.

Ja, nå er det bare å steke smultringer så mye vi vil. Jeg har utstikker, jerngryte og en oppskrift jeg gleder meg til å prøve. Det eneste som mangler nå er venninna mi (den perfekte bakepartner). Dette kommer til å bli en utrolig koselig søndag. Oppskriften blir ikke lagt ut før på mandag fordi vi kommer til å steke smultringer til langt på natt og da vil jeg heller bruke tiden på det enn å stresse med å gjøre klart et innlegg. Mye bedre å ha mange flotte bilder til bloggen enn å gjøre det halvveis bare for å få det ut. Så på mandag har dere en oppskrift på smultringer (om de blir gode). Så da er det bare til å glede seg.

Følg bloggen på facebook HER så går du ikke glipp av noe.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg