Innkjøp: Hagevenn

Dere som har fulgt meg en stund nå vet jo at jeg er veldig glad i blomster og planter. Jeg har også store planer for våren og sommeren når det kommer til å så frø. Så for en liten stund siden kjøpte jeg de første frøposene for i år. Forhåpentligvis blir det mange gode grønnsaker dette året. I fjor var det jo ikke så mye fordi jeg begynte ganske sent. Grunnen til det var fordi jeg ikke tenkte så mye på det før det var for sent, men jeg ville allikevel ha planter så jeg sådde på sommeren og fikk noen veldig fine planter. Grønnsaker derimot ble det lite av, men jeg fikk i det minste 1 chili. Så i år skal jeg så for å få grønnsaker. I fjor var det mest på grunn av depresjonen og det å ha noe og gjøre. Derfor ble det ikke et bra år for plantene, men i år skal jeg sørge for å gi plantene god tid. Med andre ord skal jeg begynne om ikke så alt for mange uker og jeg gleder meg veldig. Og her er mine første frøposer som skal bli brukt i år.

De 2 siste frøposene har kun 5 frø i seg, men siden det er tomatplanter så trenger jeg jo egentlig ikke mer. Jeg har ikke så stor plass så jeg kan jo ikke så alt for mange av hver sort uansett. Så disse posene passet egentlig ganske bra for meg. Andre vil kanskje syns at det er alt for lite og da er det nok bedre å finne andre steder å handle akkurat disse frøene, men som sagt trengte jeg ikke flere.

Som dere ser har jeg kjøpt isbergsalat, sukkererter og 2 busktomater (en med gule tomater og en med røde tomater). Dette er ikke alt, men det er foreløpig det jeg har fått kjøpt inn. Siden jeg ikke har så mye inn i måneden så må jeg ta litt av gangen, men jeg skal nok få kjøpt inn alt jeg trenger i tide til å så alt sammen. Jeg har bare ikke helt bestemt meg hva jeg vil kjøpe ennå så jeg må sette meg ned og tenke litt, planlegge litt fremover.

Følg bloggen på facebook HER for å ikke gå glipp av alt som skjer i 2021. Store planer er lagt for våren og sommeren når det kommer til frø og planter. Så bare følg med hvis du syns dette er spennende. I tillegg vil det komme flere innlegg med innkjøp, men også tips, oppdateringer av planter osv. Det kommer til å bli så gøy! Du har ikke lyst til å gå glipp av dette.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg