Innkjøp av møbler

Det begynner å se mer og mer ut som et hjem for hver dag. Nå har vi også vært gale å kjøpt både seng og kommode til soverommet. Det tok bare 7 måneder før vi klarte å skaffe oss en seng. Vi har jo ligget på madrasser frem til nå. Det har jo gått greit, men jeg må jo si at jeg savner å sove i en seng.

Vi har i tillegg fått kjøpt en ny tvbenk til stua. Så den tvbenken som står i stua nå skal ut i gangen. Jeg tror det kommer til å bli utrolig bra! Nå ble det ikke den senga vi først så på når vi var på IKEA for flere måneder tilbake,men det er jeg veldig glad for. Den vi valgte har noe som den andre ikke hadde, nemlig oppbevaring. Da kan vi legge alle sengeklærne i skuffene på senga. Vi har jo ikke så veldig mye plass ellers så jeg syns den senga var utrolig kjekk.

Da blir det ikke lenge før det er helt ferdig på soverommet. Det er bare den verste delen igjen, sette sammen alt. Men når alt er ferdig så skal dere få se hvor fint det har blitt på soverommet. Det vil jo ta litt tid å få satt opp alt sammen og få alt på plass, men jeg tipper det vil komme et innlegg om ca. 2 uker. Tingene kommer jo ikke før i slutten av uka som kommer.

Jeg har jo sagt ganske lenge at svarte møbler er utrolig fint, men jeg har endret mening om akkurat det. For det første er det mye penere med hvite møbler. De lyser opp rommet og gjør det koseligere. Svarte møbler viser støv kun 5 minutter etter å ha tørket støv. Så det er mange fordeler med hvite møbler. Det eneste jeg ikke vil ha hvitt er sofaen. Bare tanken på en hvit sofa til gir meg mark. Den sofaen vi har nå er hvit og den er helt grusom. Man kan ikke være litt skitten på fingrene før den blir stygg. Nei, drømmesituasjon er lys grå. Jeg prøvde den på IKEA og det er definnetivt den jeg vil ha. Den er så god å sitte i. Den er ikke for myk, men heller ikke for hard. Så det er jo det neste vi skal spare opp til av møbler. Når vi har fått sofa så er jeg fornøyd. Jeg trenger egentlig ikke så mye mer møbler enn det. Må vi flytte så blir det eneste vi må kjøpe et skap og et bord. Resten har vi jo når vi får det vi har bestilt og får spart opp til sofa.

Etter at det var bestilt så ble det en liten tur ut igjen. Vi gikk en liten rundtur i det fine været. Det er fortsatt litt kaldt ute når solen går ned, men det var veldig deilig med en ekstra tur ut. Og som dere ser på bildet over så har vi åpnet opp så det kommer lys og sol inn. Jeg kan sitte å se på den fine utsikten og det føles litt bedre å være inne også. Egentlig liker jeg ikke at det er åpent så folk kan glo inn, men nå er det ryddig så da går det greit. Vel, ryddigere hvertfall. Jeg mangler å rydde bittelitt i stua, støvsuge og tørke støv. Det tenkte jeg kunne bli morgendagens jobb. Det er så lite så det er vel gjort på 30 minutter, maks 1 time. Også skulle jeg ønske jeg hadde andre gardiner så jeg fikk byttet de som henger oppe nå, men det som jeg fikk av mamma har jeg jo ikke fått tilbake etter å ha blitt kastet ut av huset oppi Geithus. Som dere kanskje har fått med dere er det mye som mangler som faktisk var mitt. Sånn går det når man sier ja til at han skal ta seg av pakkingen og flyttelasset mitt. Så nye gardiner må vi jo da få skaffet oss etterhvert. Mulig jeg bare ta de ned og vasker dem for så å henge de opp igjen. Jeg finner vel ut av det.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg