Ingen tur ut allikevel

Når det å gå til badet er slitsomt så forstår man at det ikke blir noe tur ut. Heldigvis har jeg en utrolig snill samboer som ringte til DPS for meg (siden jeg har telefonskrekk) slik at jeg kan ta dagens samtale over telefon. En stor takk til både samboeren min og til DPS som fikk ordnet dette.

Selvfølgelig kom skuffelsen over å ikke fysisk være hos psykologen i dag, men sånn ble det altså nå. For meg føles dette som et skikkelig nederlag og det gjør jo at psyken min faller ganske fort nedover. Så mye verkinger og utmattelse det har vært den siste tiden så er det ikke rart at jeg føler meg som jeg gjør akkurat nå.

Det er dager som denne som gjør at jeg begynner å lure på om jeg noen gang kommer til å jobbe igjen. Dere som har fulgt meg vet jo at sommeren er den eneste tiden på året som kroppen min fungerer delvis. Til og med da har jeg verkinger og dager jeg ikke klarer å komme meg ut av senga, men vinteren er jo helt ekstrem. Hver eneste høst sitter jeg med klump i magen og bare venter på at vinteren skal ta vekk all min frihet og glede. Skulle ønske jeg kunne bodd på et varmt sted hele vinteren for dette er tortur.

Så her ligger jeg da. Hver eneste muskel og hvert eneste ledd i kroppen verker. Jeg har ikke noe energi eller styrke i kroppen. Det betyr at dagen i dag må jeg tilbringe akkurat her. Verst av alt er at jeg ikke får sove igjen og jeg har ennå ikke satt på meg Zpikes. Jeg orker rett og slett ikke. Faktisk har jeg bare lyst til å ligge her og se rett inn i veggen.

Sånn går altså dagen min i dag. Psykologtime per telefon og sengeliggende, sikkert ut helgen. Det er ikke mye til liv det jeg lever nå, men jeg har i det minste hatt en helt fantastisk sommer. Jeg kan tenke tilbake til turen i Bergen og alle de flotte turene i skogen her. Livet mitt er ikke bare fibromyalgi og depresjon/angst. Faktisk har jeg mye å være glad for. Så mens jeg venter på telefon fra psykologen min skal jeg hvile, puste med magen og tenke på alt det fine som denne sommeren har gitt meg. For det aller viktigste nå er å tenke positivt.

Følg gjerne bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg