Ingen er som deg

I 2 uker nå har jeg jo holdt meg unna godteri og kaker. Jeg har vært veldig forsiktig med hva jeg har puttet i kroppen og prøvd å finne litt sunnere alternativer. Siden jeg føler meg mye bedre om dagen så har jeg tenkt til å fortsette med det. Så da blir dette den siste dagen jeg spiser godteri og så skal jeg prøve å holde meg vekk fra det i 2 uker til. Også tenkte jeg å sette meg ned og skrive hva jeg kan spise når jeg blir sulten, som mellommåltider. Kanskje prøve og finne litt inspirasjon til noe nytt også.

Siden jeg absolutt ikke er trøtt så tenkte jeg å lage denne planen i kveld. Hvertfall få begynt på den sånn at den er klar til mandag. Nå kommer jeg selvfølgelig ikke til å bli helt sykelig opptatt av hva jeg putter i kroppen, men det er jo viktig å ta vare på denne kroppen da. Vi får jo ikke en ny når den går i stykker. Så da tenker jeg å gjøre noen permanente endringer også får vi ta resten som det kommer. Man må jo uansett kose seg litt også. Vi lever jo bare en gang, men det gjelder å finne en balanse på dette. Og det er jo nøyaktig det jeg skal prøve på.

Helt siden jeg var liten har jeg jo slitt med dette søtsuget og prøvd å finne trøst i mat. Nå tenker jeg at det er på tide å riste av seg denne grusomme tanken og få kontroll på hva jeg dytter i meg. For det er faktisk kun det som mangler for at jeg skal være helt fornøyd med meg og mitt liv. Jeg har det jo mye bedre med meg selv, men det er jo en del som henger igjen med nettopp dette problemet jeg har til mat. Så da må jeg få kommet meg ut av dette.

Nå vet jeg jo at slike ting vil ta tid, men et sted må jeg jo begynne og da føler jeg at dette steget jeg tar nå er begynnelsen på et bedre liv for meg og et sunnere liv for kroppen min. For jeg har virkelig satt meg inn for dette og jeg skal klare det. Heldigvis har jeg god hjelp fra samboeren min som har fått i oppgave oå holde meg unna godteri helt frem til neste gang det er lov å kose seg litt ekstra. Han er jo den beste kjæresten som finnes. Så støttende, god og snill som gjør alt for meg. Til og med når jeg tigger etter godteri og holder på å bli gal. Ja, det er faktisk så ille. Så hadde jeg ikke hatt han så ville jeg nok ikke klart dette. Hva skulle jeg gjort uten han? En ting er hvertfall sikkert og det er at jeg ikke hadde sittet her og drukket smoothie og spist havregrøt. Jeg har virkelig funnet en som er bra for meg og som gjør meg til et bedre menneske. Det er ikke til å legge skjul på at han gjør meg lykkeligere enn jeg noen gang har vært. Skulle ønske alle hadde en så god og flott kjæreste som han!

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

2 kommentarer
    1. Kjenner meg godt igjen, blir til at jeg spiser veldig mye mellom måltidene. Om det er is eller snop så er det noe jeg må kutte ut. Mat kan bli en fiende mer enn venn. Dette må stoppes og er best for kroppen, fordøyelsen og lommeboka. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg