Ikke alle hjem er strøkne

I dag ble det dårlig vær ute og da var det ekstremt lett å gjøre husarbeid. Så jeg satte i gang med å skylde alt av oppvask. Det var litt av en jobb fordi nå har det blitt så mye. Jeg ble til slutt ferdig med den digre haugen med oppvask og fikk satt alt sammen på den hvite benken. For da er det mye enklere å ta litt og litt oppvask. Vi er jo så heldige at vi må gjøre alt dette for hånd. Så da var det bare å sette i gang, men først kan vi jo se hvordan det så ut etter at jeg hadde skyldt og stablet alt sammen.

Det er ikke mye igjen i skapene, for å si det sånn. Og det er noe som har irritert vettet av meg. For jeg liker jo ikke å ha det sånn, men hvem gjør vel det? Man blir bare så sliten av å ta oppvask hele tiden så man faller ut av den rytmen og ender da opp med å ikke gjøre noe. Så da blir det jo heller 100 ganger mer jobb nå.

Jeg må jo si at jeg er “litt” flau av å vise frem dette, men grunnen til at jeg gjør det er jo for å vise denne brutale sannheten i hverdagen. Man ser jo at alle har det så fint og flotte hele tiden. Vel, hvertfall på Instagram. Så da tenkte jeg vettu hva? Nå skal jeg vise hvordan et ekte hjem faktisk ser ut. For den brutale sannheten er jo at det ser ikke så fint ut her mesteparten av tiden. Frem til nå har jeg jo konstant gått rundt sliten og uten å klare og gjøre noe, men så begynte jeg å føle meg litt bedre og da ble det sånn.

Nå kjenner jeg at kroppen trenger en pause. Kanskje ikke så rart. Jeg har faktisk stått i oppvasken siden kl.09:00. Endelig i mål med denne benken. Da er det bare resten igjen. Det gjenstår noen småting på selve kjøkkenet, men jeg er absolutt fornøyd med innsatsen så langt. Jeg må vel få ordnet resten av kjøkkenet i løpet av dagen, men nå kjente jeg at kroppen min trenger en pause. Så da blir det vel et par timer på sofaen før jeg gjør noe mer.

Det som gjenstår nå er å rydde inn det som står til tørk nå, vaske alle langpannene og en ildfast form, for så å vaske over benken, ovnen og vasken. Så det er jo ikke mye som gjenstår i forhold til det jeg har gjort til nå. Kanskje 1 time til og så er jeg i mål. Og det skal bli så utrolig deilig.

I tillegg har jeg litt klær som skal brettes, ny vask som skal henges opp også har jeg enda en vask i maskinen etter det. Så her går det unna når jeg først starter, men det syns jo at folk bor her. Og det syns at det ikke er nok plass til alle tingene vi eier, men et får bare være. Så lenge det er rent og delvis ryddig så skal jeg være fornøyd.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

2 kommentarer
    1. hei fin blogg, vet du hva, mange stiller opp ting som på utstilling å tar bilder av kun der alt ser så perfekt ut, men jeg tviler på at de egentlig har det så prikkfritt i virkeligheten, å hvis de har det så lider de av tvangs tanker av noe slag

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg