Hvitveis og nye bøker

Da har jeg faktisk fått meg litt søvn og er klar for å hive meg ut i resten av dagen. Jeg våknet da samboeren min kom hjem igjen fra jobb. Han hadde med seg posten og en søt liten hvitveis. Det var så koselig. Det er noe ekstra spesielt med de små øyeblikkene i livet. Faktisk er Det de som gjør meg aller mest glad. Når han overrasker meg med den fineste blomsten man kan få så blir jo dagen min plutselig så mye bedre. Den andre hvitveisen vi hadde her måtte vi kaste i søpla. Selvom den stod i vann så orket den ikke mer. Så det å få en ny hvitveis inn i leiligheten var veldig koselig. Nå står den i vinduet og koser seg. Den strekker seg opp mot solen og trives veldig godt.

I tillegg til denne nydelige hvitveisen så ble dagen min fylt med enda mer glede. Fordi jeg hadde kommet over et innlegg der ei jeg kjenner skulle gi bort bøker. Det var mange bøker jeg hadde lyst på. Blant annet var det bøkene om gatekatten Bob. Det er jo en bok jeg har hatt lyst på lenge og håpet jo at de fortsatt var ledige. Desverre var dem ikke det så jeg gikk inn på Ark bokhandel sin nettside og bestilte begge bøkene der. Jeg elsker jo å lese så jeg gikk inn igjen for å se om det var noen flere bøker jeg kunne kjøpt. Da fant jeg boka til bl.a Lena Ranehag. Hun er jo kjent fra tv-serien Åndenes Makt. Det var noe jeg og mamma pleide å se på sammen for mange år siden. Jeg har også prøvd å følge med på det en god stund, men det var ikke alltid like lett når jeg ville se på det også gikk det noe annet som Xen min ville se på. Men uansett, jeg har veldig gode minner sammen med mamma da jeg var yngre og vi satt å så på det. Så jeg tenkte “hvorfor ikke kjøpe bøkene dems?” Og kjøpte da 2 bøker. Den ene er som sagt Lena sin bok. Jeg venter med å avsløre hvem den andre er fordi jeg liker å holde på hemmeligheter.

Jeg gleder meg hvertfall veldig til å sette meg ned å lese. Også får jeg noen bøker fra henne jeg snakket om så da har jeg mye lesestoff fremover. Allikevel er det hvertfall én bok jeg har lyst til å kjøpe og det er Raad sin. Jeg tror den kan være interessant å lese. Nå har ikke jeg fulgt hennes blogg eller noe sånt før nå i det senere og helt ærlig går det mest i instagrammen hennes, men da jeg snakket om boka og alt sånt så tenkte jeg at det kunne være en bok for meg. Jeg er glad i selvbiografier, men Også veldig mye faktabøker om alt mulig spennende. Å lese om funn fra vikingtiden eller Egypt syns jeg er veldig facinerende. Jeg liker bøker som kan lære med noe nytt og som faktisk har noe lærerikt å gi meg. Det går veldig lite i romaner f.eks. Jeg føler ikke at drama og elendighet kan gi meg noe som helst.  Når jeg kjøper en bok så må den “snakke” til meg, hvis dere skjønner hva jeg mener. Enten må det være en gripende historie (og sannhet) eller så må det være fakta om temaer jeg interesserer meg for. I dag kom 2 av bøkene jeg føler at passer til meg. Så var det bare å vente på de 2 siste.

Dette blir veldig spennende å begynne og lese på. Jeg tenker jeg tar noen kvelder med lesing og noen kvelder med skriving. Jeg har jo begynt å skrive på bok. Jeg har prøvd så mange ganger, men nå har jeg en plan på hvordan jeg vil ha den. Jeg har faktisk skrivd 12 sider allerede. Jeg har et navn på boka og en idé på hvordan hele boka faktisk skal skrives. Jeg har aldri hatt et så klart syn på hvordan jeg vil ha boka, men i går så kom det bare til meg. “Akkurat sånn skal du skrive boka” var det en stemme i hodet mitt som sa. Det skal være fokus på alle de vonde tingene jeg har opplevd som mobbeoffer bl.a. Så det vil bli en veldig emosjonell bok. Det vil ta tid og mye energi, men jeg føler faktisk at denne gangen kan jeg komme i mål. Selvom det tar 1 år, 3 år eller 5 år. Jeg vet nå at den boka skal jeg bli ferdig med. Så er jo drømmen å kunne holde et eksemplar i hånden og tenke “jeg klarte det faktisk!”, men vi får se hva som skjer. Bare det å klare og skrive en bok ferdig hadde vært noe i seg selv, men vi får se hva fremtiden bringer. Jeg tror faktisk det ville vært en bok som kunne hjulpet folk og at dem kunne kjent seg igjen i følelsene og hendelsene som blir skrivd om i boka. For ja, jeg har hatt det tøft, men jeg er søren ikke alene!

4 kommentarer
    1. Spennende med bokprosjekt:):) En gatekatt ved navn Bob er bare så herlig <3 Jeg har boken til Isabel Raad, du kan godt kjøpe den brukt av meg hvis du vil?

      1. Åh jeg gleder meg sånn til å lese den. Kommer sikkert til å begynne å grine. Akkurat nå har jeg brukt så mye penger så må bare roe ned litt haha. Også er jeg litt rar. Må ha nye bøker. Det er en spesiell følelse. Vanskelig å beskrive. Sikkert teit, men sånn er jeg haha. Men takk for at du spurte. <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg