Hvit julelandsby

Jeg kom over noen veldig fine og billige juledekorasjoner for en stund siden og jeg følte at de måtte få en plass når de i går endelig kom. Så det har blitt noen forandringer i stua kan man si. I går stod jeg å satte opp alt sammen på nytt igjen. Så det ble en helt hvit julelandsby på den store benken allikevel. Også fikk jeg satt kakao stasjonen i stua i stedenfor på kjøkkenet. Ja, det ble noen veldig store forandringer da jeg fikk den siste julepynten. Nå skal det hvertfall få lov til å stå fordi jeg syns det ble veldig koselig både på den store benken og resten av stua.

Dessverre måtte jeg ta farvel med den svarte og røde nøtteknekkern da den falt i gulvet i går, men sånt går det jo ann å erstatte og det har jeg på en måte gjort. Jeg hadde så lyst på en hvit nøtteknekker til julelandsbyen min så jeg hadde kjøpt det også. Veldig kjedelig at den rød og svarte gikk i stykker, men sånt kan jo skje. Det kommer nok flere slik inn i leiligheten med tiden fordi det er ganske mange flotte nøtteknekkere å få tak i. For ikke å snakke om ballerinaer. Så det skal jeg ikke ta så tungt. Selvom det var en av mine absolutt favoritt julepynt så er den jo ikke uerstattelig akkurat.

Som sagt har jeg jo kjøpt en ny nøtteknekker og noen andre ting. Så la oss se hvordan den nye julebyen ser ut også skal jeg fortelle dere alt som er nytt.

Som dere kan se så er det nå bare hvite/sølv dekorasjoner på benken. I midten står kakao stasjonen og på sidene er det små hus og sånt. Dette syns jeg var mye bedre. Det er mer som en vinterlandsby enn julelandsby faktisk, men det måtte jo snike seg inn en nisse allikevel. Nissen som dere ser stå ved siden av sølvhuset er ny. Det samme er hjorten ved siden av nissen og den lille kirken foran. Og det er alt som er nytt på venstre side. På den andre siden er det store huset, boka med landsbyen, det lille huset foran på siden og nøtterknekkern nye. Alt utenom hjorten er fra Lampehuset. Hjorten er fra Spar Kjøp. Ganske enkelt oppsummert.

Det er fint uten lysene, men når alle LED lysene er skrudd på og alle telysene inni husene også er tent så er det helt fantastisk å se på. Nå har jeg virkelig fått en nydelig, hvit julelandsby, men selvfølgelig måtte jeg jo sette opp en rød julelandsby også. Siden jeg ikke har så mye hus og sånt til den røde så var det plass på den lille benken under kjøkkenvinduet. Om du har lyst til å se hvordan det ble så får du følge med på bloggen for det kommer i et annet innlegg.

Når jeg først begynte å kjøpe inn julepynt for noen år tilbake så ville jeg absolutt ikke ha glitter, men jeg må si at selvom det er overalt nå så er det jo veldig vakkert. Jeg kunne faktisk tenkt meg mer pynt med glitter. Og til neste år så har jeg lyst til å få tak i et 2 etasjes fat til kakaoen slik at det ikke ta for mye plass og ser enda mer ryddigere ut. Ja, jeg har ganske mange planer og idèer (og flere kommer), men det ville jo vært utrolig fint med et slikt fat på midten av den store benken i stedenfor at de skal stå utover hele. Det får vel bli neste års prosjekt. Jeg tror det skal få lov til å stå stille frem til alt skal pakkes ned igjen (selvom jeg ikke vil pakke det ned).

Følg gjerne bloggen på facebook HER så går du ikke glipp av noe.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg