Hvile høres bra ut

Da har jeg vært igjennom enda en samtale med psykologen min. 9 av 10 samtaler er gjort. Neste gang blir den siste og så tar kommunen over. I det minste har jeg lært mye om hvordan jeg skal jobbe med meg selv og så får vi se hvordan det blir å ha kommunen ta over plassen til min psykolog. Jeg må si jeg gruer meg veldig til et nytt system og nye mennesker å forholde meg til. Det blir definnetivt en utfordring, men jeg får ta det som det kommer. Akkurat nå er fokuset på den siste timen hos psykologen. Om det blir over telefon eller i Jessheim veit jeg ikke ennå. Kroppen min har ikke akkurat vært så veldig samarbeidsvillig i det siste.

Dagens samtale gikk til å snakke om telefonangsten min og hvordan jeg kan jobbe med den og bli bedre. Jeg fikk noen tips og råd som jeg skal prøve å jobbe med. Første steget til å klage noe man er redd for er å tenke at dette skal man klare. Man tenker seg igjennom situasjonen som er ubehagelig til man er klar for neste steg. Små skritt og plutselig er man klar til å gjøre den tingen som man er redd for.

I tillegg snakket vi om det å kutte ned på sukker (det som gjør kroppen min verre) og hva jeg kan gjøre for å kutte ned og ut godteri og brus. Grunnen til at jeg sluttet med snus var jo på grunn av reaksjonen jeg fikk i leppa. Den hovnet opp og ble steinhard. Jeg var livredd og det er den følelsen jeg bruker når jeg er sugen på snus for det er jeg ganske ofte, men jeg vil ikke at jeg skal bli avhengig av snus. Det er dyrt og ikke bra for kroppen min.

Nå må jeg bare finne gode grunner til hvorfor sukker ikke er bra for meg og hvordan de punktene skal klare å hjelpe meg til å kutte ned og ut sukker. Så det er hva jeg tenker å gjøre i løpet av dagen. Også får vi se om det blir publisert på bloggen i dag eller om det ikke blir før i morgen. Uansett så skal dere få lese om det en av dagene. Akkurat trenger jeg å hvile og spise litt middag. Jeg er helt utslitt etter psykologtimen.

Følg gjerne bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg