Hva skjer i morgen?

Denne dagen har jo gått til baking. Jeg har jo stått på kjøkkenet nesten hele dagen. Så da er det greit å kunne slappe helt av og nyte kvelden på sofaen. Ikke minst er det godt å skru av komfyren sånn at temperaturen går litt ned. I dag har det jo vært så varmt her at jeg har ikke orket å ha på meg noe annet enn ei stor t-skjorte. Bukse er uaktuelt når det er 40 grader inne. Jeg kunne sikkert ha valgt en litt annen dag til å bake på eller bakt mindre, men hvis man ser bort i fra varmen så har dette vært en kjempe koselig dag. Det har jo vært kjempe gøy å bruke dagen i dag på kjøkkenet, men det var også godt å få satt seg ned med vifta på full guffe og prøve å få temperaturen litt ned.

Resten av kvelden kommer jeg til å bruke på sofaen. Først tenkte jeg at det ville vært fint å bake litt til, men det får vente. Det kommer en dag i morgen og da vil jeg ikke være så utslitt at jeg ikke orker noe. Faktisk kunne jeg godt tenkt meg å gå meg en tur eller noe sånt i morgen. Så vi får se hva morgendagen bringer. Det kommer jo helt an på hvor mye energi kroppen har og hvordan været blir i morgen. Om det er regnvær så blir det baking, men om det er fint vær så vil jeg ut i skogen igjen. Jeg har jo veldig lyst til å plukke litt bær i år også. I fjor plukket jeg jo litt blåbær, men jeg fikk ikke brukt det til noe. Nå har jeg jo en million idéer til hva jeg kan lage ut av det, så da kan det nok hende at jeg bruker litt tid fremover nå til å plukke litt bær. Forhåpentligvis trenger jeg ikke gå så utrolig langt for å få litt blåbær, men vi får se når den tiden kommer. Bær skal det nok bli uansett.

Når jeg var på tur nå sist så var det masse multer som allerede var klar for å plukkes. Jeg er ikke noe glad i multer, men det er jo veldig fint å se de fargerike bærene ute på myra. Litt sterke farger inni mellom det grønne er jo så vakkert. Det er hvertfall nok bær til alle. Ikke noe fare for det hvertfall. Vi har jo så mye bær i skogen at man kan jo spise seg mett hele høsten. Ja, det er ganske ekstremt hvor mye blåbærlyng det faktisk er her oppe i skogen. Problemet er bare det at jeg er livredd for å gå inni mellom lyng og busker. Så jeg holder meg alltid langs stiene. Jeg plukker så klart ikke det som er helt nærme stien og da blir det plutselig veldig begrenset med bær som jeg får tak i. Selvom jeg har noen tanker i hodet som styrer meg så har jeg det allikevel veldig gøy med å plukke bær. Det er jo noe jeg virkelig gleder meg til hver sommer. Så det blir gøy å komme i gang.

Da er det bare å krysse fingrene og håpe på fint vær i morgen. Hvis ikke blir det altså bakedag i morgen også, men det er jo minst like gøy det da. Jeg koser meg uansett, så lenge jeg slipper å ligge sengeliggende med en kranglete kropp. Så da er det bare for meg å slenge meg ned på sofaen og ta det med ro resten av kvelden. Også får vi se hva morgendagen bringer.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg