Hva har jeg på kjøkkenet?

Jeg tenkte vi kunne ta en liten titt i skaper og hyller på kjøkkenet. For jeg har jo mye forskjellig. Det er ting jeg har fått, andre ting har jeg kjøpt selv. Noe er man litt mer glad i enn andre ting. Nå har jeg ganske mye som jeg er veldig glad i, men jeg tenkte jeg hvertfall kunne vise dere noe av det jeg har her som jeg er veldig glad i. Dette kan jo bli spennende og moro. Her har dere hvertfall noen av tingene som gjemmer seg på kjøkkenet mitt:

Noe av det beste jeg vet er norgesglass. Slike krukker er så flotte å bruke til så mye forskjellig. Jeg bruker disse krukkene til havsalt, pizzakrydder, valmuefrø, marshmellow, pasta og ris. De har jo uendelig med bruksområder og derfor elsker dem. De passer så godt inn på kjøkkenet uansett hvordan stil man har.

Også har jeg disse nydelige glassene. De har faktisk en fin historie bak seg. Jeg og mamma hadde vært med i en konkurranse på nettet og vant et gavekort hver på 2000,- til Hadeland glassverk. Det ble en veldig flott tur og jeg fikk kjøpt et par der, men jeg hadde forsatt en del penger igjen på gavekortet og det viste seg at vi kunne bruke det på Chirstiania også. Så vi tok en tur dit og det var da jeg fikk øye på disse glassene. Jeg måtte bare ha de. De har ikke vært i bruk i denne leiligheten ennå, men de blir nok brukt de også. Jeg syns de er så utrolig pene med det mønsteret nederst på glasset. Litt vanskelig å se, men jeg prøvde å ta et bra bilde av dem.

Så er det termosen jeg fikk som svigerinna mi har ordnet navnet mitt på. Også for en nydelig lillafarge. Jeg har faktisk ikke fått brukt den ennå, men jeg håper jeg får brukt den i vinter. Det er ikke så lett å dra på skogsturer f.eks med denne kroppen og vi har ikke noe hage å lage sitteplass med bål sånn som jeg gjorde i Modum, men det kommer vel en dag jeg får brukt for den. I mellomtiden står den i skapet og jeg ser på den hver gang jeg lukker opp skapet. Den er jo veldig fin og termos kan jo bli nyttig en dag.

Disse søte, små skålene fikk jeg også av svigerinna mi og familien der. De er jo så søte med forskjellige fjes. Dere har sikkert sett dem før. De var veldig populære en stund. Lurer på om det går an å få tak i ennå. Jeg skulle gjerne hatt disse i større skåler også. De hadde jo vært herlige som godteriskåler. Disse derimot bruker jeg til f.eks guakomole, ketchup, dressing, sweet chili. De er jo supre når man skal dyppe nuggets eller pommes frites. Det var også en stund jeg brukte dem som blomstepotter, men jeg må si at dem er mye søtere på kjøkkenet. Hvis jeg skal servere quesadilla og vil ha guakomole og rømme for seg selv så er jo disse søte skålene perfekte. De er akkurat store nok og er jo utrolig skjønne. Så disse små skålene er jeg veldig glad i.

Jeg har noen flott glass som jeg har fått av tante som ikke ville ha de mer. Dette er virkelig min stil. Svarte stettglass med nydelig blomstermotiv. Disse har jeg brukt litt, men jeg drikker veldig sjeldent så de står mest til pynt i skapet. Og som dere ser på bildet over så er det veldig lite plass i skapene så her har jeg satt dem foran andre asjetter. Det er litt kjedelig med lite kjøkken, når glassene ikke kan få sin egen hylle engang. Vel, det ville vært plass til dem om det ikke var noen andre stettglass som tok opp plassen. Det er ikke våres glass engang. De har bare stått her siden vi flyttet inn. Så sånn står altså mine glass.

Helt til slutt vil jeg vise dere eggeglassene mine som også er fra broren min, svigerinna mi og jentene. De er så nydelige, men det er veldig sjeldent at jeg får brukt dem. Jeg tenker hele tiden at jeg har lyst til å koke egg, men så blir det aldri noe av. Faktisk har jeg lyst til å bli flinkere til å spise egg fordi jeg er sunt og bra for kroppen. Og med kroppen mener jeg så klart fibromyalgien. Det skal vist hjelpe å spise et egg om dagen, men det vet jeg ikke om jeg klarer. Bli flinkere til å spise egg skal jeg klare. For øyeblikket er det bare en liten periode i året at jeg spiser egg. Som regel er det på våren eller høsten, men jeg har lyst til å spise mer egg. Vi får se hva fremtiden bringer. Det ville jo vært fint å få brukt disse nydelige eggeglassene da.

Da har dere fått et innblikk i hva jeg har på kjøkkenet. Så klart er det mye mer som går an å vise frem, men det får jeg heller ta en annen gang. Hvis du liker bloggen min og vil følge med videre så kan du følge bloggen på facebook HER.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg