Hva har jeg gjort?

Oi! Jeg har faktisk tenkt på dette lenge, men jeg trodde aldri at jeg kom til å gjøre det. Jeg tok vist feil. Før en liten stund siden tok jeg saksa og klippet mitt eget hår eller panneluggen hvertfall. Wow! Jeg kan faktisk ikke huske sist jeg hadde pannelugg og når jeg hadde det så hatet jeg det. Så hva skjedde egentlig? Hvorfor nå?

Det hele begynte for ca. 1 måned siden da jeg begynte å følge en del altgirl/Gothgirls. Det var så mange jenter som hadde klipt pannelugg og jeg syntes det var så fint. Jeg begynte å se meg se i speilet, dra håret foran pannen og se om det var noe jeg kunne kle også. Første gang på lenge så klarte jeg faktisk ikke se for meg hvordan det ville se ut. Som regel er jeg flink til det med både hår, sminke og klær. Til og med interiør kan jeg se for meg hvordan blir og hva som passer sammen, men med pannelugg på meg var det vanskelig å se for seg. Flere ganger vurderte jeg å klippe meg, men jeg lå alltid vekk tanken.

Helt til i dag har jeg tenkt på om dette er et valg jeg bør gå for, men jeg har ikke turt. Men så plutselig klippet jeg vekk litt av håret og tenkte at dette vokser jo ut igjen og hvis jeg ikke klipper det for kort så kan jeg faktisk ha det til siden også. Nå stopper panneluggen akkurat ovenfor øynene og jeg syns det ble en grei look. Jeg vil allikevel vente med å ta en avgjørelse om dette ble bra til jeg har fått dusjet og fikset håret i morgen. En ting er hvertfall sikkert og det er at det er skikkelig uvant!

Ja, sånn ser altså håret mitt ut akkurat nå. Helt ærlig så vet jeg ikke helt hva jeg syns. Jeg tror jeg er litt i sjokk etter så mange år uten pannelugg. Det er skikkelig rart og frem til jeg har dusjet og stylet det så har jeg faktisk panneluggen til siden. “Skal jeg ha den så lang eller burde jeg klippe mer?” Så mange tanker i hodet, men det mest høylytte tanken er “hva har du gjort!?”. Jeg ser jo at jeg kler det, men samtidig så er det helt fjernt at jeg skal ha pannelugg.

Det er bra dette bare er hår. Det vokser ut igjen. Det er jo ikke sånn at jeg er stuck med denne frisyren for resten av livet. Jeg tror ikke 70 år gamle meg ville likt det. Akkurat nå vil jeg helst ikke tenke på hva jeg har gjort. Nei, jeg vil faktisk høre deres mening. Burde jeg beholde panneluggen?

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg