Hva har begynt å spire?

Er du nysgjerrig på hvilke frø som har begynt å spire i kassa mi? Da burde du følge nøye med nå. For det er 3 potter med små spirer. Kun en liten stund etter at jeg sådde frø har det kommet noen søte, små spirer. Og i dette innlegget skal du får vite hvilke grønnsakfrø det er.

Takket være lokket jeg har over så har jorda holdt på mye fuktighet og varme. Jeg har også 2 sett med plantelys over kassa, så de får nok lys. Med andre ord har dem alt dem trenger for å trives. Og det syns jo at dem trives når de allerede har begynt å spire.

Pæretomat (røde) kan dere se er på god vei til å bli små planter allerede. Det er nok ikke veldig lenge igjen før de må pottes om, men ikke helt ennå. Når jeg potter om så tar jeg selvfølgelig å deler de små spirene/plantene i hver sin potte. Så det blir jo flere tomatplanter. I år kommer jeg til å ha ganske mange planter. Bare i denne potta er det jo allerede 9 små spirer. Det som er litt annerledes med disse tomatplantene er at de kan stå flere spirer i en potte. De kan også stå tett fordi dette blir en stor busk. Noen som husker den store tomatbusken et par år tilbake? Ja, dette er det samme. Så dette blir jo veldig spennende. Får vi disse like store som den for et par år siden? Vel, da har jeg hvertfall nok tomater i år.

Melonfrøene har også begynt veldig smått å spire frem. De har hvertfall funnet veien til overflaten. Disse har jeg aldri prøvd å så før. Med andre ord blir det ekstra spennende. Jeg har også sådd flere frø, så vi får flere melonplanter ut av denne. Er ikke spennende å se litt eksotiske frukt og grønnsakplanter? Jeg gleder meg hvertfall veldig til tiden fremover.

Gresskarfrøene har ikke kommet like langt, men de er på vei opp i lyset de også. En liten, lysegrønn spire (snart 2) titter opp av jorda. Så her er det veldig mye som skjer for tiden. Og dette gjør meg veldig glad. Planter er jo noe av det jeg liker å holde på med. Nær jeg bodde i Geithus kunne jeg sitte lenge i drivhuset, bare kikke på plantene. Det er noe veldig avslappende med å dyrke sine egne grønnsaker, syns jeg.

Og hvis du ikke vil gå glipp av alt det spennende her så anbefaler jeg deg å følge bloggen på Facebook. Klikk deg inn HER og bli med i gruppa, så får du se alt som skjer med frøene i kassa og så mye mer. Du trodde vel ikke dette var alt jeg skulle så i år? Jeg har så vidt begynt.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg