Housetour: Livingroom

Da var det tid for julepynten å komme opp, men helt ærlig har den stått oppe siden 1. November. Jeg har vært en del borte og skal være hos dama mi store deler av julen. Så jeg får ikke nyte så mye av julepynten her hjemme. Derfor valgte jeg å pynte tidlig. Da slipper jeg også å stresse med det nå i desember. Så la oss se hvordan stua ser ut til jul.

Hylla i stua: Her har jeg først satt på girlander rundt hele hylla. Så festet jeg små snøballer litt rundt. Dem har egen ståltråd, så jeg tvinnet bare den rundt ramma til hylla. Så tok jeg en lysslynge og festet rundt. Dette tok litt tid for den er veldig tynn og lysene måtte festes slik at dem stod foran. Så når hvert lys kom, tok jeg å tvinnet den kobbertråden rundt ramma en gang. Derfor kom den ikke helt rundt. Så jeg måtte improvisere. Jeg tok derfor litt gavebånd og lagde ei sløyfe. Også har jeg bare dekorert med pynt inni. Slik ble resultatet.

Julekulene er festet med kobbertråd. Så alt dette blir nok veldig morsomt å få av igjen når jeg kommer hjem i januar. Men det ble jo utrolig fint, så det er verdt det.

Julebyen: Et veldig flott tips som jeg fikk fra Stina Bakken sin snapchat julepynting var å sette tomme pakkesker under duker eller lignende for å få litt høyde på julebyen. Jeg måtte være litt ekstra kreativ, da jeg ikke har noe hvis duk eller noe sånt. Så jeg har bare brukt hvitt papir og litt sånt, for å dekke best mulig. Og det gav faktisk en ganske stilig effekt det også.

sofakroken: Her måtte jeg kjøpe inn alt nytt. Jeg har kjøpt både de grønne nissene, pledd, duker, og puter/trekk til sofaen, for å få nøyaktig den viben jeg var ute etter. Og det er jeg veldig glad for at jeg gjorde, for sluttresultatet ble så utrolig flott.

Tvbenken: Alt av dekor (utenom telysholdere) er helt nytt. Ja, jeg tok litt av på Temu i år. Heldigvis får man veldig mye for pengene når man handler der. Og det ble utrolig flott da. Absolutt verdt pengene. Jeg har alltid ønsket å pynte skikkelig opp på tvbenken til jul. Det er så utrolig fint. Nå fikk jeg endelig muligheten til det.

Vinduskarmene: Noe dere vil se går igjen er girlandere. Dem kan brukes til så sykt mye forskjellig. Og i år fikk jeg tak i mye billig på Temu og Rusta. Kjekt å ha bursdag en måned før julaften. Da har man plutselig litt bursdagspenger man kan handle juleting for.

Lille pyntebordet: Planen var egentlig å bære dette opp i gangen, men jeg syns det passet veldig fint her. Så da bestilte jeg matchende duker til alle de 3 småbordene. Så tok jeg med den lille planta ned fra soverommet og resultatet ble faktisk utrolig fint. Den røde pynten går veldig godt sammen med den grønne duken.

Juletreet vil dere få se litt senere i desember. Jeg ønsker et eget innlegg kun for det. Da skal jeg vise dere masse bilder av julekulene og alt sammen. Så her er det bare å glede seg!

Pst!! Det vil komme flere innlegg der jeg viser dere resten av huset. Neste gang får dere se gangen nede, trappa og gangen oppe. Hvis du ikke vil gå glipp av det, kan du følge bloggen på Facebook HER og Instagram HER for ennå mer spennende innhold. Der legger jeg også ut videoer. Så da kan du se mye mer. Har du gått glipp av en story så finner du det meste på høydepunkter på profilen min.

6 kommentarer
    1. Koselig julepyntet hos deg – og jeg tror vi har samme flotte adventsstjerna 😀
      Jeg venter til neste uke – etter 12 desember – da kommer jula snikende 🙂 God adventstid til deg.

      1. Tusen takk. ❤️ Jeg begynte allerede 1. November. Men jeg er ikke veldig mye hjemme. Så jeg prøver å nyte julepynten her hjemme så mye jeg kan nå. Så blir det å feire jula i Sverige. ❤️ Åhh har vi? Da har du god smak. 😁❤️ Håper du koser deg masse med å pynte til jul neste uke. ❤️ God adventstid. ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg