Hobbyer jeg har (hatt)

Når det kommer til alt som er kreativt så vil jeg prøve alt mulig. Det har med andre ord blitt noen hobbyer og jeg skal nå prøve å huske alle hobbyene jeg har hatt og som jeg da ennå holder på med. Så uten masse småprat tror jeg vi bare begynner på denne listen.

  • Brodering. Jeg hadde et bilde av Ole Brumm som jeg drev på med. En liten stund var det veldig gøy, men det var ikke noe jeg holdt på med lenge. Jeg vet ikke om jeg ble ferdig med det bildet, men det var hvertfall det eneste broderiet jeg noen gang prøvde meg på (som jeg kan huske).
  • Male bilde med tall. Det var en stund man kunne få kjøpt lerret der motiver var tegnet opp med forskjellige tall som da tilhørte en farge. Jeg kan ikke huske jeg har hatt noen flere enn dette hestebildet som var ganske smalt og langt, men jeg husker at jeg syns det var veldig gøy. Det var også mye jobb så etter en stund gav jeg opp og tok malingen til å blande den sammen og ødelegge. Ja, jeg var dessverre ganske flink til å ødelegge ting.
  • Diamond painting. Det er de bildene som er dekket med lim også skal man sette på perler. Her er det også etter nummer. Jeg holdt på med det en stund faktisk, men så gikk jeg lei.

  • Strikke. Det var en stund jeg hadde veldig lyst til å lære meg å strikke sokker og alt mulig sånt, men alt jeg fikk til var skjerf så den hobbyen ble jeg også veldig fort lei.
  • Negler. Jeg har faktisk hatt masse uv neglelakk, uv lampe og full pakke. Det var også gøy en liten stund før jeg solgte alt sammen.
  • Sy. Jeg har prøvd å sy cosplay og jeg syntes det var veldig gøy når vi kunne sy og lage ting på skolen, men jeg ble aldri noe flink og denne hobbyen døde ganske fort ut som de fleste andre. Jeg har allikevel tenkt på å kjøpe meg en symaskin og lære meg å sy gardiner, putetrekk osv.
  • Spray painting. Dette har jeg hatt mye moro med. Det er basicly å lage bilder med sprayflasker. Om dere har fulgt bloggen min i flere år så har dere kanskje sett bildene jeg har sprayet. Jeg hadde det veldig gøy med det og jeg ville ikke stoppe, men nå har jeg ikke noe sted å gjøre det så det har jeg vært tvungen til å legge fra meg.
  • Male. Dette har jeg faktisk begynt på opp til flere ganger, men alltid endt opp med å selge alt fordi jeg ikke fant gleden i det. Ikke før nå. Dette er jo faktisk en av de hobbyene jeg driver mest med og som jeg har brukt mest penger og tid på. Jeg tror nok dette er en hobby jeg endelig har begynt å elske og som nå har blitt en del av meg.
  • Tegne. Det går i perioder at jeg liker å tegne og det kan gå mange måneder mellom hver gang jeg setter meg ned for å tegne, men da er jeg også veldig fokusert når jeg først får lyst til det. Denne hobbyen har vært en del av meg så lenge jeg kan huske og det kommer nok til å være en del av meg så lenge jeg klarer å bruke en blyant.

  • Scrapbooking. Dette er også en hobby som er litt på og av. En dag kan jeg sitte i mange timer med det og en annen dag vil jeg bare selge alt jeg har, men jeg tror det er en hobby jeg kommer til å ha en god stund.
  • Dyrke grønnsaker. Når jeg først begynte å dyrke grønnsaker så viste jeg at det var noe som måtte være en del av min hverdag. Det gir meg så mye glede. Både planter, men også blomster gjør meg veldig glad. Så det å ta vare på planter og blomster har på en måte blitt en hobby.

Det er ganske mange hobbyer når man setter det sånn. Jeg viste at det ville bli en lang liste, men dette var jo så mye at det nesten er flaut. Mange hobbyer som jeg har begynt så vidt på også har det bare blitt lagt bort. I tillegg har jeg jo baking, lesing og sånne type ting som forsåvidt også kan regnes som hobbyer. Vel, da kan jeg hvertfall slenge på fotografering også for det er jo noe jeg gjør hele tiden.

Som dere ser så er det mange kreative hobbyer. Noe dere ikke ser er gaming og sport. Det er så enkelt som at jeg ikke liker sport og gaming. Det var en liten stund jeg gikk på selskapsdans og turn, men det er jo maaange år side nå. Jeg har også på karate og håndball, men det var heller ikke noe for meg. Hvis jeg måtte velge en sport å drive med (uten å tenke på kroppens vondter) så ville jeg valgt selskapsdans, uten tvil. Det er en vakker og elegant sport som jeg elsket å være en del av da jeg var yngre og jeg elsker å danse nå også (når ingen ser på). Dans gjorde meg veldig glad og jeg har faktisk tenkt mange ganger hvordan livet mitt ville vært om jeg hadde hatt muligheten til å danse videre. Dessverre måtte dem til slutt avslutte og det gjorde meg veldig trist. Det var en av de få stedene jeg faktisk trivdes og kunne være meg selv. Min store drøm var faktisk å bli profesjonell danser, men den drømmen ble aldri virkelighet.

Hvilke hobbyer har du hatt og har nå?

Facebooksiden til bloggen HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg