Hobby: Vintermaleri

Jeg fikk veldig lyst til å male et vinterbilde og det viste å være enda morsommere enn jeg hadde trodd. Dette er ikke akkurat noe jeg pleier å male, men det ble allikevel bra. Lett var det ikke, men øvelse gjør mester. En ting vet jeg hvertfall og det er at dette ikke blir siste gang jeg maler slike type bilder. Og beste ved dette maleriet er at det er malt på en fjøl. Så nå kan jeg ha det til pynt hver vinter/jul, enten jeg vil henge den opp eller lene den mot noe på benken. Til pynt skal den hvertfall fordi dette ble skikkelig stilig og det var helt min stil. Det er jo det vakreste som finnes, naturbilde.

Å male er ikke noe jeg har vært så veldig interessert i før, men det siste året har denne hobbyen virkelig falt i smak. Jeg vet ikke hva som er annerledes nå, men jeg er glad for at jeg valgte å starte igjen. For jeg har jo prøvd det mange ganger før, men aldri helt funnet ut hva jeg har drevet med og hvordan man får til alle detaljene. Nå har jeg endelig funnet ut litt mer og jeg gleder meg til å utforske denne hobbyen mer og lære enda mer. Kanskje en dag kan jeg bli like flink til å male som jeg er til å tegne, for det er noe jeg faktisk kan.

Kanskje jeg faktisk klarer å bruke farger neste gang jeg skal male. Ikke at dette er første gang jeg maler, men en ting er å male rødhette eller harry potter. Noe helt annet er å få frem detaljene i naturen. Og det er jo ikke bare å lære noe fordi man har jo hver sin teknikk og for meg har det vært lettere å lære av meg selv enn å lære fra f.eks youtube. Så jeg prøver egentlig bare å finne detaljene i bildet jeg ser etter og finne ut hvordan jeg skal male. Tegning og maling er jo to forskjellige ting. Når man maler så må man tenke på bakgrunnen først og man må være helt sikker på hva man skal male FØR man begynner. Ikke er det like lett å fikse opp i feil når man maler heller. Så det er jo noen utfordringer med denne hobbyen som jeg ikke har med tegning, men gøy er det hvertfall og det er jo det viktigste.

Det blir spennende å se hva mitt neste prosjekt blir.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

6 kommentarer

Siste innlegg