Hjemmelagd lasagne

Samboeren min og jeg hadde bestilt lasagne fra en café/restaurant her nede for et par dager siden. Vi ble utrolig skuffet da maten våres kom på døra og det var pastaplater med tomatsaus og 3 små biter med kjøttdeig. Det var så skuffende at vi kjøpte inn til lasagne for å lage det selv. Så i dag har jeg stått og lagd en nydelig lasagne. Vi hadde hvitløksbaguett og salat ved siden av. Ja, det skal jeg si dere at var noe helt annet en den grøten av en fiasko vi fikk servert på døra.

Har du lyst til å lage en like god lasagne? Vel, her får du oppskriften hvertfall.

Du trenger:

Kjøttdeig

Lasagneplanter

Dolmio pastasaus

Dolmio bechamelsaus

Pakke med Hakkede tomater

Ost

Slik gjør du:

Stek 2 pk kjøttdeig (jeg brukte kyllingkjøttdeig). Tilsett en boks hakkede tomater og pastasausen. La det koke i 5 minutter. Hell litt av kjøttdeigen med sausen i en ildfast form slik at det dekker bunnen. Legg et lag med lasagneplater over. Hell litt mer kjøttdeig over og ha på halve glasset med bechamelsaus. Legg på lasagneplater. Ha på resten av kjøttdeigen og bechamelsausen. Legg et tynt lag med ost på toppen. Stekes på 200°c i 20 minutter. La den stå litt for å sette seg. Nyt en god lasagne med familie eller venner.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg