Håp er viktig nå

Kl.01:00 ble vannet stengt av her. Frem til kl.09:00 i morgen har vi ikke vann i det hele tatt. De fleste vil nok ikke merke det, men jeg er våken hele natta så dette kan jo bli morsomt. For jeg får faktisk ikke sove om natta. Så ja, her sitter jeg uten vann i leiligheten. Også er det veldig begrenset med vann så man kan jo ikke bruke vann unødvendig. Hvis vi skal bruke vannet så må det jo kokes så her er det jo full kaos i kommunen. Eller kaos er vel kanskje ikke det rette ordet, men vi starter altså det nye året uten vann.

Jeg har heller ikke feiret med fyrverkeri. Først og fremst ble det bedt om å la være på grunn av helikopter som søker og alt sånn, men det ble heller ikke riktig for oss å gå ut og nyte fyrverkeri i en slik stund som Gjerdrum nå er inne i. I stedenfor tente jeg et lys for alle som er savnet/evakuert.

I følge det jeg har lest så har de klart å la være og tenne raketter i nærheten av leirraset. Om de har dratt andre steder eller bare kuttet det ut vet jeg ikke og det har egentlig ikke så mye å si så lenge de gjør som de får beskjed om.

Jeg måtte jo se ut av vinduet og det var veldig få fyrverkeri i nærheten. Faktisk så vi nesten bare langt borte, helt bakerst i landskapet at det smalt farger. Dette syns jeg var veldig fint å se, at de aller fleste tok hensyn til det som faktisk skjer nedi sentrum. Så får letemannskapet lete i fred og ro etter de 10 personene som fortsatt er savnet.

Over til noen gode nyheter så har de funnet hund nr. 2 og har blitt gjenforent med sin familie. Slike nyheter er så fint å få. Jeg håper det kommer mange flere slike fremover. Det gjør meg veldig glad for hvert funn. Dyrene er minst like viktige som menneskene. Hadde det vært opp til meg så hadde jeg reddet dyrene mine før meg selv for jeg hadde ikke klart å leve med meg selv om noe hadde skjedd med dyra. Så dette er så fint å høre at 2 hunder nå er funnet igjen. Det er håp, masse håp.

Så jeg sitter her og håper at alle blir funnet i live og gjenforent med sine kjære enten de har 2 eller 4 bein. Et liv er dyrebart uansett!

Jeg hadde ikke planer om å skrive noe særlig mer om dette, men når vannet ble stengt når jeg er våken så måtte jeg bare skrive om det fordi det er så typisk. Forhåpentligvis blir ikke det noe problem.

Men ja… Godt nyttår alle sammen! 2021 ta det rolig. Vi trenger ikke no mer nå.

Følg bloggen på facebook HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg