Handletur og maling

Dagen i dag har egentlig vært ganske rolig. Jeg har jo blitt helt oppslukt i å male og har egentlig brukt en god del av dagen på det. I tillegg har vi vært i butikken og fått kjøpt inn alt vi trenger av mat fremover. Så nå er frysern og kjøleskapet full av mat igjen. Det er så deilig når man kan ta en skikkelig handletur og bare slenge oppi alt man trenger uten å tenke på om man har råd. Akkurat det er noe jeg aldri tar forgitt. For jeg har vært i den situasjonen så mange ganger og det er alt annet enn gøy. Så det å kunne kjøpe det man trenger og har lyst på er noe jeg virkelig setter pris på. Skulle ønske alle kunne ha det sånn.

Nå er som sagt skapene fylt opp igjen og vi trenger ikke tenke noe på slike innkjøp på en stund. Vi fikk jo så mye mat fra tilbudshylla også. Der pleier jeg alltid å kikke igjennom fordi det er jo så mye brukbar mat som man fint kan fryse ned. Så den sjekker jeg alltid og jeg syns det er en veldig fin ordning for at vi skal kaste mindre mat.

I tillegg til handleturen så har jeg jo som sagt malt i dag. Jeg klarer jo ikke legge fra meg penselen. Så det er ikke veldig mye igjen før jeg er ferdig med mitt første maleri på stort lerret. Dette maleriet er jeg veldig fornøyd med. Jeg har lagt utrolig mye jobb i det. Derfor gleder jeg meg masse til å vise dere det senere. Nå har jeg tatt meg god tid sånn at det har tørket inni mellom. For da slipper jeg å komme borti noe når jeg skal male noe annet. Det er noe jeg har vært veldig redd for med store lerret. Tenk om jeg la armen min i maling og fikk det utover hele. Derfor har jeg malt bakgrunnen og latt den tørke, for så å male ene og en karakter. Nå holder jeg på med 3 karakterer fordi dem hører sammen, men da krever det også enda mer tid til tørking. Så det skal bli fint å bli ferdig med dem. Da er det bare noen få detaljer igjen og så er jeg ferdig.

Når jeg har malt ferdig det jeg holder på med så skal jeg gå over til et nytt med en gang fordi det er et bilde jeg virkelig har lyst til å begynne på. Det er jeg veldig spent på om jeg får til fordi jeg har aldri tegnet det før, så jeg vet ikke hvor vanskelig det blir. Så da får vi være som Pippi og si det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert. 

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg