Halloweenfilmer

Spooky season eller høsten generelt er den perfekte tiden for å sette seg ned og se filmer. Og nå som det nærmer seg halloween så liker jeg å se skumle filmer eller hvertfall filmer som inneholder magi og andre sånne ting. Derfor tenkte jeg å sette sammen en liste med filmer som jeg ser hvert år. Kanskje du får lyst til å se de samme eller har noen filmer å legge til. Uansett tenkte jeg dette kunne være gøy. Så her kommer min liste over filmer jeg bare må se på høsten:

1. Coraline

Denne filmen er så utrolig bra. Man skulle kanskje tro det var en Tim Burton film, men det er den faktisk ikke. Selvom jeg trodde det i starten. Uansett er det en perfekt film å se på kvelden om du liker den typen filmer. Jeg gjør hvertfall det så denne ser jeg alltid hver oktober.

2. The Nightmare Before Christmas 

Det blir ikke halloween uten denne filmen. Jeg elsker Jack og Sally. Denne filmen har alltid fått meg i skikkelig halloween-stemning. Så den må jeg se hvert år. Med alle de flotte sangene som jeg selvfølgelig kan utenat og alle de creapy karakterene. Om du ikke kommer i halloween humør når du ser på denne så vet ikke jeg hva som vil gjøre det.

3. Edward Scissorhands

Som en Johnny Depp fan så må jeg jo sette denne på listen fordi den er jo så utrolig bra. Den er ikke så skummel, men den passer definitivt til spooky season. Enda en av mine favoritt filmer som jeg egentlig har ganske mange av, men denne er en veldig bra film.

4. Before I wake

Den begynner veldig søt og uskyldig, men utvikler seg til å bli ganske skummel. Det er allikevel slutt jeg syns gjør hele filmen så bra lagd. Om du ønsker en Berg og dalbane av følelser så er dette absolutt en film du burde se. Og den passer perfekt til den tiden vi er inne i nå.

5. Dead Silence

Alle filmer som inneholder dukker er creapy. Så egentlig burde jeg sette Annabelle, Chucky og mange andre filmer under denne også. Har dem dukker som går og prater av seg selv så passer dem absolutt til halloween og oktober generelt. Og dette er faktisk filmer jeg syns er kjempe spennende å se på.

6. Vivarium

Den kan nok være litt langtekkelig, men den er også skikkelig ekkel. Ikke akkurat en film man har lyst til å være fangt i, for å si det sånn.

7. Gremlins 

Om du ikke har hørt om gremlins så har du gått glipp av noe. Dette er absolutt en film jeg har forelsket meg i. Når det kommer til halloween filmer så er denne absolutt et must å se. De er jo så søte… helt til de ikke er det lengre.

8. Mumien

Det er faktisk 3 filmer i denne serien og de er utrolig bra. De passer også perfekt til spooky season. For hva er vel mer halloween enn mumier?

9. The Exorcism

Jeg har sett den første og jeg kommer nok aldri til å se noen av dem igjen, men om du virkelig har lyst til å se filmer som virkelig er så bra lagd at du ikke vil sove med lyset av i flere uker så hver så god. Dette er en av de få filmene som har skremt meg skikkelig og faktisk den eneste filmen jeg aldri vil se igjen. Kanskje fordi jeg så den da jeg var ganske ung, men den skremte meg skikkelig.

10. The Ring

Disse 3 filmene er jo perfekt for halloween. Enten du vil se den amerikanske eller japanske versjonen. Jeg syns begge er bra på hver sin måte. Samme med The Grudge og One Missed Call som også er veldig bra filmer.

Ja, her er det mye spennende å velge mellom. Når det kommer til skrekkfilmer kan jeg anbefale den ene filmen etter den andre, men da hadde dette innlegget blitt veldig langt. Jeg kunne også anbefalt alle Tim Burton filmene, men det er jo også en del. Så da ble det disse 10 (+++) filmene. Håper du fant noen spennende filmer som du har lyst til å se på i oktober.

Det kommer nok flere slike innlegg i løpet av spooky season. Hvertfall hvis jeg kommer over noen filmer som jeg syns dere burde se. Så hvis du ikke vil gå glipp av det burde du følge med på bloggen.

Følg meg her:

Facebook(bloggen) Instagram Youtube

2 kommentarer
    1. Det er sikkert bra filmer alle sammen og det kommer nok nye som er laget rundt samme tema. Halloween blir mere og mere puffet opp og er sikkert blitt en millionbutikk her i landet. Håper du har en fin feiring i vente. Ha en fin dag.

      1. Når det kommer til halloween så skulle jeg ønske at jeg bodde i Amerika for her har dem så dårlig utvalg av pynt. De begynner heller å selge julepynt allerede nå. Sååå trist. Ødelegge julen litt ved å begynne så tidlig.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg