Halloween: Mat

Jeg har hatt så lyst til å vise dere masse spooky mat, men jeg har rett og slett ikke hatt ork til det eller så har jeg bare glemt det når jeg har lagd forskjellige ting. Så i dette innlegget skal jeg komme med noen gode tips til skummel mat, men jeg har dessverre ikke bilder å vise dere. Om dere søker på Pintrest eller Google så finner dere helt sikkert noen bilder og oppskrifter der. Dette er kun noen små idèer som dere kanskje kan få litt inspirasjon fra. Jeg skal prøve å forklare som godt jeg kan, men er det noe jeg ikke er så veldig god på så er det å forklare ting. Vi prøver allikevel så her får dere noen veldig spennende og gøyale halloween matforslag.

  • Mumipølser: vil du lage innbakte pølser til halloween? Da kan du lage tynne strimler rundt pølsene, men la det være en liten åpning slik at du kan lage 2 øyne med sesamfrø. Så er det bare å steke dem og servere til fest eller bare hjemme med barna.
  • Halloween Pizza: forme pizzabunnen som et gresskar og lag et fjes med skinke eller pepperoni. Forme pizzaen som et spøkelse og lag et fjes med skinke eller pepperoni. Lag en rund/firkantet pizza og kutt mozarella som små spøkelser.
  • Monster-hamburger: lag hamburger og sett den sammen med tagget ost (tenner) som henger litt utenfor, agurk (tunge) som henger utenfor og på toppen setter du 2 oliver på hver sin tannpirker (øyne).
  •  Toast: ta den ene skiven og kapp ut gresskarfjes i den. resten gjør du som vanlig. stek i panna i stedenfor toastjern.
  •  Pannekaker: bruk en flaske for å forme best mulig i pannen. Du kan tegne spøkelser, edderkoppnett, gresskar eller flaggermus.
  •  Spøkelsesjordbær: dypp jordbær i hvit sjokolade og tegn på fjes.
  •  Quesadilla: Kapp ut gresskarfjes akkurat som på toasten. Stek i panna.

Og det var de tipsene jeg hadde for litt mer halloween relatert mat. Dette er jo noe jeg har hatt veldig lyst til å gjøre i løpet av oktober, men jeg har som sagt ikke hatt ork til det eller tenkt over det når jeg f.eks har lagd i stand pizza. I tillegg til alle disse mattipsene så har jeg også mange kreative idèer til baking så jeg tenkte å lage et innlegg om det også. Det kommer før halloween, men jeg vet ikke helt når. Jeg håper du likte dette innlegget, kanskje fikk noe inspirasjon og idèer til noe du kan gjøre sammen med barna dine eller noe sånt. Jeg syns hvertfall det var gøy å kunne dele disse idèene med dere. Jeg skulle så klart å ønske at jeg hadde bilder sånn at dere hadde hatt noe å gå etter, men det gikk dessverre ikke denne gangen. Forhåpentligvis går det bedre med alle planene jeg har for julen.

Når det kommer til mat som inneholder gresskar så vil det forhåpentligvis komme og det vil bli oppskrifter og bilder (jeg håper det hvertfall). Jeg har jo noen planer for det siste gresskaret. Dette er noe jeg aldri har prøvd før. Gresskar har jeg faktisk aldri smakt så det blir veldig spennende å prøve. Det er virkelig noe jeg har veldig lyst til å få til så da er det bare å krysse fingrene og håpe at jeg får gjort noe ut av det gresskaret som ligger igjen i esken.

Facebook: HER

Instagram hobby: HER

2 kommentarer
    1. Jeg rekker heller ikke over alt jeg har tenkt, men jeg rakk å lage marshmallow spøkelser. Jeg skal hule ut gresskar i morgen og da må det bli suppe, for Gresskarsuppe er kjempegodt 🙂 (kan hende gresskarkjøttet må i fryseren først). Og så kan det hende det blir fingerpølser i morgen.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg