Halloween: bakst

Jeg kom jo med en liste over mat som passer perfekt for halloween. I det innlegget lovet jeg et innlegg om bakst og det skal dere få her. Om man bare bruker fantasien (eller Pintrest) så kan man finne på så mye godt som passer perfekt til en halloween fest eller bare hvis man ønsker å ha noe gøy å kose seg med på halloween. I september så prøvde jeg å finne masse inspirasjon til både mat og kaker. Jeg fant også mye, men jeg fikk aldri lagd det. Så i dette innlegget vil det dessverre ikke være noe bilder, men jeg skal prøve å forklare det så godt jeg kan. For jeg syns det er så synd at jeg ikke fikk lagd noe av det jeg hadde planer om å lage. Enda verre syns jeg det er å ikke dele alle de gode idèene jeg har funnet. Så da får jeg bare gjøre det på denne måten i år og håpe at neste år blir bedre. Da skal vi se hva jeg hadde planer om å lage. Her er alle mine idèer for halloween relatert bakst.

  • Muffins/cupcakes: Det finnes jo en million forskjellige måter å dekorere disse på, men jeg skal nevne noen hvertfall. Lag en grønn/blå glasur som du enten smører på eller sprøyter på. Sett på øyne (disse kan du få kjøpt på bl.a panduro) også har du et monster. Du kan også sette på en kjeks eller tegne på en munn. En annen idè er å lage en hvit glasur (smøre på eller lage en stor topp) og tegne på et fjes så har man et spøkelse. Lag oransj glasur, smør på og du har et gresskar. For å lage den litt mer avansert kan du bruke en trepinne for grillspyd til å tegne streker slik at den får de formene et gresskar har. også kan du avslutte med å tegne et par blader eller en stilk.
  •  pepperkakemenn: Disse kan du tegne på voodoo dukker. Bare tegn kryss på armer og bein, et påsydd hjerte på brystet, knapper som øyne og en gjensydd munn. Du kan også tegne på skjellett.
  •  Sjokoladekake: Smør på glasur som vanlig, men avslutt med hvit glasur i ringer og dra en pinne (grillspyd) fra midten og ut for å lage edderkoppnett.
  •  Smorse: form marshmellowsene som spøkelser og tegn på små fjes. Enkelt og utrolig søtt.
  •  Marengs: Lag hvit marengs og lag små topper. Tegn på små fjes også har du små spøkelser.
  •  Kakao: Vil du gjøre kakaoen litt ekstra halloween? Tegn små fjes på marshmellowsene så ser det ut som små spøkelser flyter i kakaoen.
  •  sopelimer: Ta saltstenger og gulost (klipp osten på langsiden, men ikke helt over) surr osten rundt enden på en saltstang og knyt et gressløk rundt osten. Og så har du et sopelime.
  • Oreo: Ta en oreo og klipp 8 like store lakrissnører. Sett 4 snører inn på hver side av oreoen (inn i kremen) og sett på øyne. Så har du en edderkopp. Liker du ikke lakris kan du bruke saltstenger.
  •  Guakomole: Lag guakomole og skjær ut et hull nederst på et gresskar. Legg guakomolen fra hullet og utover. Så kan du tegne på øyne som er igjen. Og da har du et gresskar som kaster opp guakomole.

Det var jo en god del forskjellige idèer. Jeg håper du fant noe spennende som du kan bruke på halloween. Jeg syns hvertfall det er mye morsomt og smakfult på denne listen og det er heller ikke så vanskelig å lage. Dessverre har ikke jeg fått lagd noe av dette og det syns jeg jo er veldig synd. Jeg skulle gjerne ha lagd masse av dette slik at dere kunne fått sett og jeg kunne delte masse gode oppskrifter, men det ble jo ikke noe av i år. Vi har alltids neste år og som jeg har sagt flere ganger tidligere så kommer det forhåpentligvis masse gode oppskrifter når julen kommer. Så det er bare å glede seg.

Facebook: HER

Instagram hobby: HER

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg